Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Martijn_B

RS6 is out of scope, hele mooie wagen maar qua onderhoud, verbruik en wegenbelasting gewoon erg prijzig.
1855kg, 1:5 en een nieuwprijs van €170.000
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Broabander

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Piet

Citaat van: Martijn_B op 20-02-2014 13:16:51
RS6 is out of scope, hele mooie wagen maar qua onderhoud, verbruik en wegenbelasting gewoon erg prijzig.
1855kg, 1:5 en een nieuwprijs van €170.000

Daarom moet je hem ook gebruikt kopen voor 16.000, haha...... was ook maar een geintje.... of...hmmm

JuT5R

Van dat rijtje dat je aangeeft wist ik het wel, een 335i met een goede chip. Zo'n ding gaat echt bizar snel en rijdt ook nog comfortabel.

Toch zou ik de Volvo niet weg doen, al die tijd die erin zit en vooral het geld? Dat krijg je er nooit weer voor terug. Zonde zou het zijn.

Wout309t

Ik denk dat ik voor de 130i zou gaan. Is gewoon een robuuste, simpele auto met een uitstekend rijgedrag! Al is een 135i makkelijker te tweaken, maar dat wilde je niet meer toch.... ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

Broabander

Marty__Mouse

Mooi ding zo'n 335..! Maar in hoeverre is die km-stand een probleem voor zo'n auto?
Niet dat je veel geld neertelt voor de auto zelf en ook meteen flink in onderhoud mag investeren?

Overigens zou ik niet 1,2,3 voor een andere auto gaan maar eerst lekker genieten van de Volvo!
Hopelijk zijn de huidige problemen de laatste en kun je eindelijk vlammen!  ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

NinaPaul

Net als bij een volvo, mits goed onderhoud is de km-stand geen probleem.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

elianmars

Ik zou geloof ik niet de handdoek in de ring gooien.

Achteraf heb je het misschien helemaal verkeerd aangepakt, maar ja, da's achteraf. Voor het geld dat je er nu in hebt gestoken, had je volgens mij een geweldig blok kunnen laten bouwen en had je waarschijnlijk wel die 400+ pk's gehad.
Je wilde alles zelf doen, wat ik ook wel kan begrijpen. Da's gewoon een uitdaging. Maar dat heeft wel erg veel geld gekost.
Toch zou ik ermee doorgaan, of even (nogmaals) slikken en de boel uit handen geven om alsnog aan de gewilde pk's te komen.

Johann

Klein beetje dubbele lijst hoor..
Zit gewoon een hoog hobbie gehalte in en dat mag bij Martijn dus wel iets kosten.
Een deel is regulier onderhoud over twee jaar. Een deel is dubbel, staan bijvoorbeeld 4 turbo's in. Kan zo niet zien of de opbrengst in geval van verkoop er ook in staat. Verder elk moertje en pakkinkje en al die Innovate shait. .   ;)

Dat je wil weten wat je er in giet zeg..  ;D

Broabander

200 magere PK'tjes? Sloom ding ;D

Zou ik toch echt kijken voor een M3 E46 (CSL), stukje rapper vanaf de basis dus hoef je verder ook niet echt te tunen om een bijzonder vlotte bak te hebben.

Maargoed dat is allemaal maar gelul over what could be, ik zou lekker doorgaan met de Volvo hoor. Tenzij je er geen zin en vertrouwen meer in hebt en je de auto je geld niet meer waard is natuurlijk.

Jeroentjuh

Informeer maar eens bij Jeroen Dik (JD Engineering), genoeg mogelijkheden voor zo'n Gti....   ;D

MVeldhuis