Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Martijn_B

Joepie... het befaamde gele schutbordclipje is losgeschoten. Is al eens vervangen met een nieuw huisje vorig jaar.

weet iemand de juiste volgorde van de ringetjes? En een tip voor montage is ook welkom, eerst ringetjes in huisje, of ringetjes al om de slang?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

KIM

Foto's van het installatieblaadje:

Dit komt er origineel uit:

Dit moet er dan weer in gaan:

Iets dat ik verkeerd heb gedaan is het laten zitten van het zwarte busje dat in het huis geklikt zit. Volgens leden van dit forum zou deze er uit moeten bij montage van de gele clips.

maruska

bij het nieuwe huisje zat alles erin... scheelt een hoop gedoe, en eventuele lekkages.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Piet

Waar het vaak mee fout gaat is dat er een oud ringetje achter is gebleven.

ray001

Citaat van: Martijn_B op 12-03-2014 16:48:53
ECU van Schutten Tuning komt er binnen aanzienlijke tijd aan...

Eens kijken of ze er in Haaksbergen meer van snappen dan ik zelf ;)

Martijn,zal best goed gaan komen....

MrCain

Citaat van: Martijn_B op 12-03-2014 16:48:53
ECU van Schutten Tuning komt er binnen aanzienlijke tijd aan...

Eens kijken of ze er in Haaksbergen meer van snappen dan ik zelf ;)

En?En?En?En?En?En?En?En?En?
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Martijn_B

Zit al een nieuw huisje in, alsnog lekkage. Slangen nu maar even tijdelijk doorverbonden, krijg de 3 clipjes er niet recht ingeklikt.

Vandaag met Sebastiaan bezig geweest voor de mapping. We denken aan storing op 1 van de sensoren, wellicht de TPS. Missen namelijk nog steeds 100pk. Wel loopt de auto vele malen mooier op ME4.4, veel soepeler en met minder defloating.

Omdat ik toch overstap op ME4.3 gaat morgen het hele Innovate systeem er uit.

MrCain

Citaat van: Martijn_B op 22-03-2014 19:16:55
Zit al een nieuw huisje in, alsnog lekkage. Slangen nu maar even tijdelijk doorverbonden, krijg de 3 clipjes er niet recht ingeklikt.

Vandaag met Sebastiaan bezig geweest voor de mapping. We denken aan storing op 1 van de sensoren, wellicht de TPS. Missen namelijk nog steeds 100pk. Wel loopt de auto vele malen mooier op ME4.4, veel soepeler en met minder defloating.

Omdat ik toch overstap op ME4.3 gaat morgen het hele Innovate systeem er uit.

Klote van die lekkage... er rust echt een "koelvloeistofvloek" op je ;) ;D Maar die gaat zekers een keer doorbroken worden, net al de 400PK grens :eusa_dance:

Wel frappant  dat je dus nu ook 100 pk mist, dan zit die storing er dus al ook poos in je auto. Gaf de Innovate dan geen raar signaal vanje TPS? :eusa_think:

Zonde van de Innovate: heb er zelf eigenlijk geen problemen mee en werk er wel graag mee...

leons850

Ben wel benieuwd wat de auto doet op het moment dat je het innovate systeem er uit hebt.
Het zou nu toch wel gaan lukken lijkt me.
Succes, hoop dat het demonteren mee valt.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Martijn_B

De loskoppeling van het Innovate systeem maakt (helaas) geen verschil. Jammer, maar goed om te weten dat daar dus geen fout in zit. Rij nu tijdelijk op 0.7 bar druk, en dat voelt eigenlijk best vlot. Meer druk heeft geen zin, komt amper vermogen bij. Ik heb ook even zonder luchtfilter gereden, dit maakt ook tevens geen verschil. Fysieke stand van de gasklep gecontroleerd, deze is ook in orde.

Dan de hamvraag die mij nu even bezig houdt: Het KVS temp metertje geeft nog steeds maar 50 graden aan bij warm blok. Ik heb een nieuwe gehad van Yits, en de aansluiting gecontroleerd. Hij zit toch echt op de goede pin van de ECU. De plus en massa haal ik van het punt waar ook de Innovate, boost controller en Varex einddemper op aan heb gesloten.

Wat kan hier mis zijn... en zou dit verband kunnen hebben met mijn zoektocht naar 100 pk?

leons850

Thermostaat die open blijft staan?
Ik heb er in m'n 854 ook 1 gehad die na een paar maand al de geest gaf.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Martijn_B

Nee thermostaat blijft niet open staan. Is overigens vernieuwd.

Lunadust

Hoi Martijn,

Ook een nieuwe thermostaat kan niet goed functioneren of gebroken zijn.
waadoor deze niet goed afsluit.

Je zou bij deze vermogens eerder denken dat je een te lage koelcapaciteit hebt dan een te grote.

het blijft toch een geweldig project.

Succes,
Bas.
Techneut, geen dichter.

MrCain

Als je er van overtuigd ben dat je koelsysteem (thermostaat en sensor) gewoon goed moet je richting meetfout gaan denken. Zijn je massa's op het Blok goed? Massa verzamelpunten onder ECU nog goed? Krijgd je ECU de juiste spanning? Bedrading tempsensor nog goed?(lees: geen overgang weerstand ook belast niet)

Maar dan moet je wel echt zeker zijn dat je tempsensor en thermostaat nog goed zijn!

BTW: verklaard de hoge AFR waarde weer wel = je blijft nu een soort van in koudstart mode