Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

MrCain

Citaat van: Martijn_B op 02-04-2014 00:44:42
maar weet iemand nu of ik alle massa punten had benoemd??

Van accu min naar het motorblok zelf een dikke draad?
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Piet

Een quizzzzz ....... briljant!!     ;D

Wat  voor software heb je nu in de M4.4 zitten?
Is dat de 608_rev5 bin van tuners rejoice?

Piet

De massa aansluiting van de ECU zit rechts voor op het blok btw

daanium

Citaat van: Piet op 02-04-2014 09:35:31
Een quizzzzz ....... briljant!!     ;D

Wat  voor software heb je nu in de M4.4 zitten?
Is dat de 608_rev5 bin van tuners rejoice?
Wat kunnen we eigenlijk winnen?
niet dat ik kans maak :P
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Ludo

@TPS: ik heb deze nog niet vervangen, maar hij is inderdaad verdacht. Kan helaas nog geen partnummer vinden, als iemand met VIDA dat kan...

Volvo 1336385, 3450030 ...
Bosch 0 280 122 001

leons850

Citaat van: Martijn_B op 01-04-2014 11:06:03
Omdat het het niet lukt om de bron te vinden van mijn gebrek aan vermogen, maak ik er maar een quiz van. De winnende tip wint een complete ex en interieur detail beurt waar ik normaal €300 voor vraag. Incl wassen,kleien, in meerdere stappen polijsten, waxen, en het complete interieur reinigen.  :)

Heb je nog ideeën? Shoot and win....

Dat dus. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

volvobug

Citaat van: Ludo op 02-04-2014 18:26:21
@TPS: ik heb deze nog niet vervangen, maar hij is inderdaad verdacht. Kan helaas nog geen partnummer vinden, als iemand met VIDA dat kan...

Volvo 1336385, 3450030 ...
Bosch 0 280 122 001
Heb een reserve achterin de auto liggen Martijn om te proberen, als je wilt.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Jeroentjuh

Brakeout box ertussen en eerst eens alle signalen, massa's en voedingen controleren met een scope.....

Pinbezettings lijstje/signaalspecificaties uitprinten en allemaal nalopen....

Piet

En waar haal je zoiets moois vandaan dan?
(wil zoiets ook wel)

Lunadust

Er staat een onderdeelnummer op. Ik schat heel veel horderdjes als prijs.
Techneut, geen dichter.

Jeroentjuh

Citaat van: Piet op 02-04-2014 20:58:08
En waar haal je zoiets moois vandaan dan?
(wil zoiets ook wel)

Vaak het eerste wat ik pak bij een auto met storingen. Gewoon te bestellen bij de dealer, zal morgen eens kijken wat dit voor de 850 kost. Je heb ook nog een ecu adapter nodig, staat niet op de foto.

En het meten met een scope is dan wel het mooiste, zie je zoveel meer op dan met een multimeter....

Piet

Piet

Maar voor zoiets simpels toch ook weer aardig aan de prijs.
Maak zoiets zelf wel dan.... met een ecu connector en een ecubox voetje kom je een heel end..

Jeroentjuh

De verloopstekker en meetbox voor de motronic kosten samen zo'n 1000 euro..... :eusa_shifty: En dan heb je nog een goede scope nodig ;D

Johann

Citaat van: Martijn_B op 01-04-2014 11:06:03
Omdat het het niet lukt om de bron te vinden van mijn gebrek aan vermogen, maak ik er maar een quiz van.

Eigenlijk snap ik deze stap niet. Dat het een puzzel is OK maar toen je bij Schutten was werden er al snel meer dingen duidelijk dan eerder. Schutten heeft je aangeboden het probleem verder uit te zoeken, wat 'm gewoon gaat lukken trouwens, maar daar is tijd voor nodig. Je zat zelf met tijdsdruk, wilde eerste de auto laten staan en daarna weer niet en je geeft Schutten dus eigenlijk helemaal niet de gelegenheid om er naar te kijken. Vervolgens ga je naar huis en nu trek je weer tig mensen er bij om via het forum een raad spelletje te doen zonder dat velen de auto cq motorruimte ooit van dichtbij hebben gezien. Daarbij moet ik zeggen dat je op dit forum maar de helft verteld van hoe de situatie werkelijk is.

Hoe lang rij je nu al met dit probleem en hoeveel extra tijd en geld heeft het je nu al niet gekost?