Automaatbak flush actie

Gestart door LvD, 17-10-2011 16:09:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LvD

CiteerMensen met een 5-bak zullen dus duurder uit zijn

:eusa_wall:

NinaPaul

of:

Mensen met de 4-bak hebben duurdere olie (hogere specificatie) dan noodzakelijk is in hun bak.

Dat beter?

:eusa_think:
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

LvD

Citaat van: NinaPaul op 19-10-2011 13:28:13
Mensen met de 4-bak hebben duurdere olie (hogere specificatie) dan noodzakelijk is in hun bak.

Dat beter?

:eusa_think:

Dat zullen we ze maar niet aan doen :angel:

grijzev70tdi

Citaat van: NinaPaul op 19-10-2011 12:51:29
Ik zou de 5-bakken zeker niet met de 4-bak olie vullen.

Mensen met een 5-bak zullen dus duurder uit zijn ;)

Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar wat is precies het verschil?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

peter67

Is kroon de enige leverancier?

Marc O.

Citaat van: grijzev70tdi op 19-10-2011 20:37:41
Citaat van: NinaPaul op 19-10-2011 12:51:29
Ik zou de 5-bakken zeker niet met de 4-bak olie vullen.

Mensen met een 5-bak zullen dus duurder uit zijn ;)

Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar wat is precies het verschil?

Dexron 2 (4 bak) vs Dexron 3 (5 bak)?
...The Nile isn't just a river in Africa...

sjarrel2

Citaat van: LvD op 19-10-2011 12:44:04
Ik blijk er praktisch naast te wonen, had me altijd al afgevraagd wat er precies gebeurde achter die hekken. Ben er vanochtend even wezen kijken, maar 't is een prachtige plek waar door jan en alleman wat wordt aangeklooid. Ik hou wel van dat soort plekken. Ben ook benieuwd met welke prijs hij gaat komen, maar dat zal denk ik wel loslopen. En anders zoeken we vrolijk verder.

Citaat van: maruska op 19-10-2011 11:58:04
Olie en ATF moet gewoon goed zijn, ik ga liever voor een duurdere variant dan voor goedkoop spul wat over een 5d km weer vervangen mag worden.

Ik wil ook niet bezuinigen op de olie. Waar ik naar op zoek ben is de beste olie voor de goedkoopste laagste prijs:-). Heb even gebeld met Auto Electra Delft en Brezan. Brezan gaat 't even uitzoeken en belt mij nog terugen blijkt mét korting duurder dan Auto Electra Delft, Auto Electra Delft wilden wel wat korting geven, maar toen hij de marge zag die zij zelf maken op deze olie was dat eigenlijk al niet meer mogelijk. Hij heeft gekeken welke olie waarvoor wordt aangeraden door Kroon en de bijbehorende prijzen. We hebben verschillende versies van motoren ingevoerd en kwamen op twee verschillende aanbevolen soorten olie: voor de 4-bak die in de 850's en de eerste v70's zit wordt de sp2012 aangeraden. Voor de 5-bak wordt de sp2062 aangeraden. Ik heb de prijzen omgerekend naar een flush waarbij 14 liter wordt gebruikt, dan kom je voor deze twee verschillende bakken op ongeveer onderstaande kosten uit.

4-bak (850 en v70 met 2.5 motor): sp2012 - 60 liter - 347 ex btw - 412,93 inc btw - € 96,35 per auto
5-bak (V70 met 2.4 motor): sp2062 - 20 liter - 170 ex btw - 202,30 inc btw - € 161,84 per auto

Iemand die hier op aanslaat? Is er een beter merk? Kan het ergens goedkoper? Heeft iemand connecties? Kun je de sp2012 ook prima gebruiken in de 5-bak?

Ik zou eens op ebay.de neuzen. Kwam deze tegen toen in op Dexron II zocht: http://tiny.cc/8d0n3 Komt natuurlijk nog wel wat verzending over, maar ik denk dat voor 300,- wel 3 vaatjes van 20L in NL hebt. Helaas is Delft voor mij net te ver.....

peter67

Net wat rond ziiten kijken op dit forum
Maar dexron 2 wordt niet over geproken (tenminte niet kunnen vinden)
Het lijk wel of dexron 3 alleen maar gebruikt wordt, du ook voor de 4bakken

Wel wordt er regelmatig gedicuseerd over minerale of syntetisch

Dit is niet om iet uit te lokken, maar meer al hulp

Is er iemand die deskundig is?

NinaPaul

[mierenneukmodus] dexron IIE is niet meer beschikbaar sinds 1994, In 2006 zijn alle dexron III licenties vervallen, niet meer gereguleerd dus. Je moet ze op hun woord geloven ;)

Dat gezegd hebbende, ben ik nog geen olie tegen gekomen die schade veroorzaakte, omdat ze niet voldeden.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

LvD

CiteerWaarschijnlijk een hele domme vraag, maar wat is precies het verschil?

Nou, een vijf traps automaat heeft vijf en een vier traps .... sorry, te makkelijk :evil: Ik ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd waarom er verschil zit in de olie die gebruikt dient te worden. Kan me voorstellen dat het iets te maken heeft met de kwetsbaarheid van het mechaniek, een vijftraps moet nu eenmaal harder/meer werken dan een viertraps automaat. Maar dat is puur op basis van mijn gezonde(?) boeren verstand.

Citaat van: NinaPaul op 19-10-2011 22:04:08
[mierenneukmodus] dexron IIE is niet meer beschikbaar sinds 1994, In 2006 zijn alle dexron III licenties vervallen, niet meer gereguleerd dus. Je moet ze op hun woord geloven ;)

Dat had Paul al eerder ergens gepost, dus ik ben een beetje huiverig voor het zelf opzoeken van leuke deals via internetsites. Dus tenzij een expert ons wijst op een goede deal ga ik voor het veilige en bekende Kroon. Ik moet zeggen dat ik voor een paar tientjes verschil ook geen risico wil gaan lopen. Heb nog een vraag uitstaan bij een forumlid die 'in de olie zit', wie weet wat daar uit komt.

LvD

Heb inmiddels een prijsvoorstel van Roet-66: 50 euro per auto. Dat is mij veel te duur. Als ik het goed begrijp heb je alleen de brug nodig om in eerste instantie de olie uit de bak te laten lopen. Ik neem aan dat dat dan ook moet kunnen met twee oprij bokken. Is wel wat meer gepriegel dan een brug, maar volgens mij geen onoverkomelijk probleem. Dus als we een andere overdekte locatie kunnen vinden zonder brug moeten we er ook uit kunnen komen. Iemand nog ideeën?

UserID6342

Regel een goede krik met 2 bokken, eventueel meerdere, kun je zo huren als niemand ze heeft en ben je voor een paar tientjes klaar.  Auto hoeft helemaal niet zo hoog te staan.

NinaPaul

Citaat van: Dirk342 op 20-10-2011 04:21:25
Regel een goede krik met 2 bokken, eventueel meerdere, kun je zo huren als niemand ze heeft en ben je voor een paar tientjes klaar.  Auto hoeft helemaal niet zo hoog te staan.
mee eens
Het zal misschien 3minuten meer werk zijn
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

maruska

50 euro per auto... wat een afzetter ! Of doet hij dan ook de flush ?
Als je dus nagaat dat hij iets van 100+ rekent voor een maand stalling/werkplaatsruite, incl brug en electra gebruik...
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

daytonawim

Vraag Elianmars (Marcel) eens volgens mij kocht hij gewoon een vat olie.