De Zilverschuit - Bestuurderszitting vervangen

Gestart door Ries van de Zilverschuit, 28-12-2011 16:59:09

Vorige topic - Volgende topic

Ries van de Zilverschuit

En wat is je verbruik op benzine dan, op zo'n ritje waar je dan rond de 120/130 gereden hebt?

1 op 8, 1 op 9?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Lammert

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 12-02-2016 19:44:37
En wat is je verbruik op benzine dan, op zo'n ritje waar je dan rond de 120/130 gereden hebt?

1 op 8, 1 op 9?
De hele rit naar Zweden, dus inclusief stukken autobahn, maar ook 600 km over 90/110 km/h (max op veel zweedse wegen) liep die 1:11,3 (aan de pomp gemeten). Let wel, het is een 2.0 liter T-5 en dat loopt volgens het boekje ook al 5% zuiniger dan een 2.3 liter. Tel daarbij op de wideband en custom tune en het verbruik is niet onaardig voor een 22 jaar oud hok van anderhalve ton zwaar

petrolhead2.5

Zonder dakkoffer met volle bepakking is bij mij 1:8 op lpg. Snelheid meestal rond 140-145.

Ries van de Zilverschuit

Als ik het zo lees, dan denk ik circa 1 op 6 kan gaan verwachten op de cruise control 140km/h, met volle belading en dakkoffer. Misschien dat optimalisatie van de widebandmod en de lpg-map het verbruik nog verbeterd. Daar gaan we volgende week nog aan werken.

macfocus

I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

Ries van de Zilverschuit

Zo, ik ben weer terug uit Oostenrijk, met de widebandmod. De heenreis ging redelijk vlot, de terugreis nogal wat file gehad. Niet harder gereden dan 140 km per uur, twee volwassenen in de auto, vier kinders en een grote, volle dakkoffer. Na 1610 km constateer ik een verbruik van 213,31 liter lpg. Dat is dus circa 1 op 7,5. Dat komt redelijk overeen met het normale, alledaagse verbruik voor de installatie van de widebandsonde. Nu ben ik benieuwd wat het nieuwe alledaagse verbruik gaat worden.   

Ries van de Zilverschuit

Even een vraagje dat nog even is blijven liggen. Tijdens de testruns om de map voor de widebandmod te optimaliseren, viel ons een zacht maar dus wel hoorbaar tikkend, ratelend geluid op bij vollast in zijn drie. Maarten en ik hebben wat in de auto zitten brainstormen en vroegen ons af of de turboregelklep in staat is een hoorbaar pulserend geluid te produceren. Op de logs is niets opvallends te ontdekken aan de turbodruk tijdens vollast. De drukregeling werkt goed.  

KIM

Is dat het geluid dat je mij destijds hebt laten horen of is dit iets anders?

Wout309t

Ik heb het weleens gehad met een regelklep van een elektronische boostcontroller. Die maakte een zorgwekkend geluid wat ik binnen hoorde omdat hij contactgeluid doorgaf. Toen ik hem met rubber monteerde was het over.
Zo'n originele zit natuurlijk aan je luchtfilterbak die in rubbers steekt. Dus die zou je niet al te erg mogen horen. Maar geluid maken kunnen ze zeker!!
2011 V70 2.0T R-Design MT

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: KIM op 14-03-2016 22:17:27
Is dat het geluid dat je mij destijds hebt laten horen of is dit iets anders?

Ja, het gaat om hetzelfde geluid, Cornelis. Nog steeds niet goed kunnen lokaliseren waar het precies vandaan komt.

Kun je trouwens de stekker van de turboregelklep losnemen zonder problemen? De turbo draait dan zonder geregelde druk, maar is dat dan de laagst mogelijke druk of juist niet? (Mogelijk met een foutcode tot gevolg, maar die is te wissen.) Als het geluid van deze klep komt, moet het dan wegblijven.

MrCain

Kan je gewoon doen => gaat de druk niet hoger dan ingesteld op wastegate : laagste druk dus ;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Ries van de Zilverschuit

Zo weer een kleine meevaller. In de kerstvakantie was plots mijn vier jaar oude HellaBehr-radiateur lek. Vandaag kreeg ik bericht dat ik - mijn eigen voorstel - 60 procent van de aanschafprijs terug krijg wegens de wettelijke garantie. In mijn ogen moet een radiateur minstens tien jaar en 100.000 km meegaan en daar was HellaBehr het blijkbaar mee eens.

Daar kan ik een lekker ijsje voor gaan kopen.

volvobug

Alle kleine beetjes helpen  ;) Waar had je hem gekocht?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ries van de Zilverschuit

Auto Indus hier in Woerden. Afhandeling duurde wel wat lang, maar enfin.

Al meer gehoord dat deze HB's voortijdig de geest geven.

elianmars

Jeu.... ik dacht dat die HB juist zo goed waren. Ik hoopte voorlopig klaar te zijn met dat ding  :eusa_shifty: