Auto detailing (poetsen dus!) - Topic

Gestart door Martijn_B, 08-09-2012 22:32:59

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

Kapitein Haak

Citaat van: cornelis-b op 07-10-2015 20:57:29
Super dat resultaat Jeffrey eem DOP is net als de meeste metallic kleuren een dankbare kleur om te doen. Erg veel diepte in de glans. Het is vooral ook leuk om te doen en je ziet het resultaat steeds mooier worden ;D

Het is magnifiek om te zien hoeveel diepte er meer in de lak zit na een rondje polijtsen...
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

Kapitein Haak

Er zit wel een hele lelijke kras in m`n voorbumper. Er steekt een scherp randje uit en ik vrees dat ik daar m`n pads mee naar de kl*te ga helpen...:

Zou dit op te lossen zijn?

cornelis-b

Kras opvullen met lak, doe dit met een naald of cocktailprikker en niet met een kwastje, na volledig uitharden wetsanden met korrel P2500 en dan polijsten.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,56590.msg1255247.html#msg1255247

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,56590.msg1255911.html#msg1255911
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Kapitein Haak

Er zit een lelijke scherpe rand naast de kras. Kan ik die met een dremel voorzichtig weg halen eerst?

peteRRR

Citaat van: Bouke op 08-10-2015 07:26:09
Ja hoor ik heb het ook in de web shop ;) het is super makkelijk.
http://www.b-waxshop.nl/component/virtuemart/beschermen/wet-coat-detail?Itemid=0

Bouke hoelang is het in de praktijk dat het blijft zitten,...las ook nog dat er op den duur een ruw laagje op de lak achter blijft door de wetcoat.
Buiten kijf is het hoe makkelijk het in gebruik is,...vandaag ook maar weer een 845 aangebracht en dat kost toch meer tijd,.. maar ook superspul.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Bouke

Citaat van: peteRRR op 09-10-2015 17:12:04
Citaat van: Bouke op 08-10-2015 07:26:09
Ja hoor ik heb het ook in de web shop ;) het is super makkelijk.
http://www.b-waxshop.nl/component/virtuemart/beschermen/wet-coat-detail?Itemid=0

Bouke hoelang is het in de praktijk dat het blijft zitten,...las ook nog dat er op den duur een ruw laagje op de lak achter blijft door de wetcoat.
Buiten kijf is het hoe makkelijk het in gebruik is,...vandaag ook maar weer een 845 aangebracht en dat kost toch meer tijd,.. maar ook superspul.

Groet.

Heb ik eerlijk gezegd niet op gelet. Ze geven 3 maanden op. Maar ik ga er dan vanuit de auto bijvoorbeeld wel gekleid of met prep is afgenomen. Het is net als met wax , voorbereindingen hebben invloed op de standtijd.

san

Ik ben van plan om de Cuore van de vriendin morgen te poetsen.Is het verstandig om na het wassen eerst ff te kleien (😕) of meteen een monello variant te gebruiken met de DAP.Deze heeft volgens mij al een tijdje geen shampoo oid gezien.

Bouke

Voor polijsten altijd kleien,daarna is het ook gladder en zal het polijsten beter gaan. Maar het is vooral om geen vuil met je pad los te maken en dat al draaiend over je lak te halen met alle gevolgen van dien.

san

Dank je..het is maar een klein autootje dus das zo klaar.😊

Kapitein Haak

Een paar vraagjes nog....

Ik wil voor de trims en andere kunststof delen afstappen van de lijnolie en Revive van AF gaan gebruiken, mede ook omdat ik dan de handgrepen ook mee kan doen. Is het voldoende om de delen waar in het verleden lijnolie op heeft gezeten te ontvetten met APC?

En wat is een goed product voor de interieurdelen? Ik ben eeuwen geleden al afgestapt van cockpitspray omdat die zooi zo vettig blijft. Het hoeft ook niet overdreven te gaan blinken maar je moet gewoon kunnen zien dat het netjes verzorgd wordt.

En ik zoek een product om het leer mee te verzorgen, ook het stuur... En dan een beetje in een normale prijs/kwaliteit verhouding.. ;D

san

Gisteren de Cuore gedaan en vanmorgen zaten er allemaal kleine "stipjes" op de auto..ik denk waterdruppels. Nu heb ik deze weer weggepoets met de hand.Wat aardig moeizaam ging.
Ik heb gisteren de wagen behandeld met Mezzo,Finale, daarna afgespoeld en met Dodo Juice Future Armour ingespoten en daarna weer afgespoeld....hoe komt het dat die waterdruppels zo ""intrekken"? Ik heb na het afspoelen de auto niet afgenomen met een zeem oid.

peteRRR

Citaat van: Kapitein Haak op 11-10-2015 12:20:09
Een paar vraagjes nog....

Ik wil voor de trims en andere kunststof delen afstappen van de lijnolie en Revive van AF gaan gebruiken, mede ook omdat ik dan de handgrepen ook mee kan doen. Is het voldoende om de delen waar in het verleden lijnolie op heeft gezeten te ontvetten met APC?

De originele lijsten en bumper-dekken horen lichtergrijs van kleur te zijn ( althans op mijn T5 ) als alle laagjes die er door de jaren heen afgehaald zijn.
APC maakt eigenlijk alles schoon en het is even testen of alle laagjes van de lijsten etc af is naar meerdere keren behandeling,..dreft is ook een goede ontvetter.

Ik gebruik zelf Polytrol van Owatrol,..die moet je aanbrengen ( dun ) met bv een foam-pad,..na lopen met een pluisvrije doek en evt meerdere keren hetzelfde doen.
Dan moet het behandelde plastic 48 uur droog en uit de zon opdrogen/uitharden.

Polytrol verkleurd een beetje geelachtig na enige tijd,...dat is weer minder aan het spul,.,.maar niet duur en een beetje duurzaam en makkelijk te verwerken.

@san,...is het niet gewoon kalk uit het water wat achterblijft na het opdrogen van de beading-druppels?

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Kapitein Haak

Peterrr, Dank voor je suggestie. Ik heb al een paar werkjes van dat polytrol gezien en ben er niet zo kapot van eerlijk gezegd.
Na wat onderzoek vond ik Revive van AF het mooiste resultaat geven.
Mijn vraag was dan ook of ontvetten met APC genoeg is om het daarna aan te kunnen brengen nadat er lijnolie op heeft gezeten ;D

Kapitein Haak

Citaat van: san op 11-10-2015 12:26:42
Gisteren de Cuore gedaan en vanmorgen zaten er allemaal kleine "stipjes" op de auto..ik denk waterdruppels. Nu heb ik deze weer weggepoets met de hand.Wat aardig moeizaam ging.
Ik heb gisteren de wagen behandeld met Mezzo,Finale, daarna afgespoeld en met Dodo Juice Future Armour ingespoten en daarna weer afgespoeld....hoe komt het dat die waterdruppels zo ""intrekken"? Ik heb na het afspoelen de auto niet afgenomen met een zeem oid.

Zag dat er zo uit:?