Koppeling versleten of toch iets anders?

Gestart door koen.s, 11-01-2013 19:44:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ed

Plus dat je een speciale Volvo baksteun nodig hebt als je het subframe laat zitten. Zo'n normale geforkte vierpoot baksteun werkt alleen als het subframe er helemaal onderuit is.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

beunmaat

Citaat van: Jack v op 16-01-2013 21:42:26
Het subframe aan de bakkant zover laten zakken tot je de bak ertussen door past. Je kan de motor zover laten zakken tot de uitlaat op de middensteun ligt.
Als je zo'n balk hebt die over de motor gespannen kan worden kun je hem aan de bakkant iets verder laten gaan dan moet het lukken. Het gehele subframe hoeft er dus niet onder vandaan

Het hele subframe eronder weghalen werkt vele malen makkelijker, volgens mij is het nog sneller ook.
stuurhuis bouten los en distributie motorsteun los en je pakt het subframe er zo vanonder.

jeroen74

Misschien vergis ik me, maar het lijkt me onmogelijk het subframe te verwijderen zonder ook de draagarmen en endlinks los te maken en wat connecties naar het EVAP tankje.

Jack v

Citaat van: jeroen74 op 17-01-2013 15:28:52
Misschien vergis ik me, maar het lijkt me onmogelijk het subframe te verwijderen zonder ook de draagarmen en endlinks los te maken en wat connecties naar het EVAP tankje.
yep als je hem aan een kant laat zakken hoeft alleen de kruiskoppeling los en de draadboom.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

jeroen74

Maar beunmaat heeft het over het gehele subframe...

Jack v

heeft geen zin.
Dan kun je beter en sneller de motor eraan de bovenkant uithalen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

NinaPaul

Citaat van: Jack v op 17-01-2013 17:04:17
heeft geen zin.
Dan kun je beter en sneller de motor eraan de bovenkant uithalen.

Kan je gelijk de distributie en carterventilatie doen :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Jack v

Citaat van: NinaPaul op 17-01-2013 17:09:02
Citaat van: Jack v op 17-01-2013 17:04:17
heeft geen zin.
Dan kun je beter en sneller de motor eraan de bovenkant uithalen.

Kan je gelijk de distributie en carterventilatie doen :D
juist :D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

thuur

Citaat van: jeroen74 op 17-01-2013 15:28:52
Misschien vergis ik me, maar het lijkt me onmogelijk het subframe te verwijderen zonder ook de draagarmen en endlinks los te maken en wat connecties naar het EVAP tankje.

Twee fuseekogels, twee moertjes en een vacuumslang losmaken is geen extra werk bij deze klus ;)


Gr 8)

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Mooie gelegenheid om gelijk de bussen in je subframe te vervangen

beunmaat

Citaat van: thuur op 17-01-2013 18:58:29
Citaat van: jeroen74 op 17-01-2013 15:28:52
Misschien vergis ik me, maar het lijkt me onmogelijk het subframe te verwijderen zonder ook de draagarmen en endlinks los te maken en wat connecties naar het EVAP tankje.

Twee fuseekogels, twee moertjes en een vacuumslang losmaken is geen extra werk bij deze klus ;)


Gr 8)

Precies en je hebt veel meer ruimte om overal bij te komen.


scania164

Subframe hoeft er niet onderuit.....rechts oplossen links zakken .

Jack v

Ik denk dat het sneller werkt Koen als je via de bovenkant je blok en bak eruit haalt.
Als je geen beschikking hebt over een brug liefst een 2 kollommer.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

dennis850estate

Citaat van: koen.s op 18-01-2013 21:09:14
Citaat van: Jack v op 18-01-2013 21:02:02
Ik denk dat het sneller werkt Koen als je via de bovenkant je blok en bak eruit haalt.
Als je geen beschikking hebt over een brug liefst een 2 kollommer.

Op mn werk heb ik een eigen brug, dat is een 2 kollommer.
Zo dat echt sneller zijn, blok en bak boven vandaan eruit?


voor een koppelingwissel is het kul om het blok te verwijderen of het subframe volledig weg te halen. gewoon luisteren naar de expert en alleen rechts de bouten iets lossen en links laten zakken. Is veruit de makkelijkste en snelste methode. Ik kan het weten  ;D