Koppeling versleten of toch iets anders?

Gestart door koen.s, 11-01-2013 19:44:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

dennis850estate

Citaat van: ed op 20-01-2013 11:34:54
Citaat van: dennis850estate op 18-01-2013 21:24:53
Citaat van: koen.s op 18-01-2013 21:09:14
Citaat van: Jack v op 18-01-2013 21:02:02
Ik denk dat het sneller werkt Koen als je via de bovenkant je blok en bak eruit haalt.
Als je geen beschikking hebt over een brug liefst een 2 kollommer.

Op mn werk heb ik een eigen brug, dat is een 2 kollommer.
Zo dat echt sneller zijn, blok en bak boven vandaan eruit?


voor een koppelingwissel is het kul om het blok te verwijderen of het subframe volledig weg te halen. gewoon luisteren naar de expert en alleen rechts de bouten iets lossen en links laten zakken. Is veruit de makkelijkste en snelste methode. Ik kan het weten  ;D

Ik geloof je meteen, maar ben dan wel benieuwd hoe je de bak eraf krijgt zonder speciale "vork baksteun". Je hebt immers een steun nodig die de bak er als een soort vork boven het subframe langs uit krijgt. Met een normale baksteun lukt dat niet. Hoe doe jij dat dan, of heb je de Volvo steun gekocht?

ik heb een vierkoloms brug. De motor 'hangt' aan de lier aan het plafond als ik het subframe laat zakken. Dan pak ik de motortakel die ik aan de voorkant onder de auto rijd. Daarmee takel ik de bak af en op. simpel!!

Vulk


MrCain

Heb het een keer gehad dat de koppeling werd opgepompt omdat de master cilinder niet goed werkte...
Ben daar toen achter gekomen door het ontluchtingnippel open te draaien (en open houden) de auto in zijn 3 zetten en dan starten => doe dit op een lange rechte en zeker afgelegen weg want als hij aanslaat spuit ie er vandoor  ;D en ff ontkoppelen en remmen zit er niet in.....

Koppeling slipte niet meer dus zat m in de bediening  :eusa_dance: Maar blijft hij wel slippen dan zit het in de koppeling.

BTW: als je een lange weg hebt kan je ook gewoon in de 1 wegrijden en voorzichtig (zonder koppeling) over schakelen naar de versnelling waar hij slipte.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

reneetje

Citaat van: koen.s op 02-02-2013 17:33:26
De koppeling slip nog steeds na vervangen, het pedaal staat ook nog steeds te laag  :(
Zit er toch iets bij het pedaal niet goed, of kan er nog meer aan de hand zijn?

Wat is er vernieuwd,

-Koppelingset
-Druklager
-Krukas keerring bakzijde
-IPD polyurethane subframe inserts
-Subframe bouten

Je had toch ook eerst dat pendaal probleem moeten oplossen, je was gewaarschuwd, maar daar heb je nu niks aan.

Leiding-slang ergens verstopt misschien zodat ie blijft hangen  ???

Je zult het toch in het hydroliek moeten zoeken....
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

MrCain

Citaat van: koen.s op 02-02-2013 19:34:50
Dus de kans is groot dat de cilinder bij het pedaal kapot is.

Die kans is aanwezig, maar kan ook nog in de slang zitten => slang wil ook wel eens binnenin kapot gaan.
Is een rottige storing... Probeer het een en ander uit te sluiten, als je in het begin (toen de koppeling ook al slipte met de oude koppeling) al problemen met je pedaal had : deze eerst oplossen eer je verder gaat. Beginnen bij het begin, dan sla je niets over.

Gewoon eens proberen wat ik al eerder schreef, dan weet je zeker of het in de koppeling zelf zit of toch in de bediening (master cilinder, leiding/slang of misschien de toevoer slang vanaf het rem potje...alles kan).

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Jack v

Citaat van: koen.s op 03-02-2013 11:05:46
Citaat van: MrCain op 03-02-2013 10:29:00
Citaat van: koen.s op 02-02-2013 19:34:50
Dus de kans is groot dat de cilinder bij het pedaal kapot is.

Die kans is aanwezig, maar kan ook nog in de slang zitten => slang wil ook wel eens binnenin kapot gaan.
Is een rottige storing... Probeer het een en ander uit te sluiten, als je in het begin (toen de koppeling ook al slipte met de oude koppeling) al problemen met je pedaal had : deze eerst oplossen eer je verder gaat. Beginnen bij het begin, dan sla je niets over.

Gewoon eens proberen wat ik al eerder schreef, dan weet je zeker of het in de koppeling zelf zit of toch in de bediening (master cilinder, leiding/slang of misschien de toevoer slang vanaf het rem potje...alles kan).



Oke dat ga ik doen, bedankt.
let  op dat je dan niet kan koppelen en remmen Koen
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Matthieu123

Merk je verschil door die subframe inserts?

jeroen74

Dat schijnt nog heel veel en lastig werk te zijn :)

Piet

That's it (zekeringkast kun je wel laten zitten)
Is zeker wel te doen. Op zich niet heel veel werk maar  wel een enorm gepiel.

FrankvdAa

Ik rij met een single mass vliegwiel, 850R koppeling en M59 uit een 850R.

Volgens mij past het gewoon, maar vraag anders Marc van ET even voor de zekerheid.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

)()()sT

Een V70R had/heeft standaard toch altijd een single-mass vliegwiel ???
Net als elke andere 850 of S/V/C70.

FrankvdAa

#86
Citaat van: )()()sT op 03-05-2013 07:27:50
Een V70R had/heeft standaard toch altijd een single-mass vliegwiel ???
Net als elke andere 850 of S/V/C70.

Nee hoor... x70(R) heeft naar mijn weten ook altijd dual mass.

Maargoed, dat is voor  zover ik dat heb kunnen vinden via verschillende fora, maar kan zomaar niet kloppen ;)
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

scania164

Volgens mij zit er in onze R een single mass....

Rob850turbo

#88
Citaat van: koen.s op 03-05-2013 13:02:29
De verkoper op marktplaats zeg dat het vliegwiel past.
Hier de link.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/volvo-onderdelen/m662944653-vliegwiel-850.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Sorry Koen , Ik zei dat ik denk dat het past  ( past volgens mij wel)
en dat denk ik , omdat een late V70 bak met een hydraulisch lager ook op een 850 past.

FrankvdAa

'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register