Autogek of storingsverslaafd: Over een S60 D5 (2.4D) en een Toyota Urban Cruiser

Gestart door ZC3rr0r, 05-08-2013 08:02:40

Vorige topic - Volgende topic

ZC3rr0r

Citaat van: rogerV701998 op 04-12-2013 17:28:03
Citaat van: ZC3rr0r op 04-12-2013 13:33:42
Citaat van: elianmars op 04-12-2013 13:18:17
Is stage 0 helemaal in orde eigenlijk? Ik denk niet dat je er op zit te wachten om nog meer problemen te krijgen.

Ligt eraan wat je stage 0 noemt.

Auto heeft gewoon grote beurten gehad, remvloeistof is vers, remschijven en blokken rondom zijn nieuw, remklauwen zijn allemaal goed schoongemaakt, handrem en kabel zijn vervangen, brandstofleidingen zijn vervangen, wiellagers rechtsvoor en achter zijn ook vervangen, remleidingen zijn allemaal nog gangbaar, schokbrekers voor en achter zijn verder ook oke.

Enige aandachtspunten die ik zo vlug weet is dat de veerpootschalen voor licht oxideren en dat ik de brandplaatjes bij de injectoren nog moet vervangen (doe ik bij de vlgende beurt over 2500 km).

Kan zijn dat ik wat vergeet, maar voor zover ik kan vaststellen heb ik alle belangrijke zaken (remmen, brandstofsysteem, sturen, ophanging) allemaal gehad en gecontroleerd...

[edit]
Vergat nog wat:

Auto is uitgelijnd, staat op verse banden met rechte en gebalanceerde velgen, stuur en fusee kogels hebben allen absoluut minimale speling.
Rubbers subframe zien er nog netjes uit, evenals de draagarmen voor en achter.
Homokineten hebben ook nog geen speling en ashoezen zijn nog netjes.

Bij stage 0 denk ik ook aan ontsteking, sensoren etc. Wellicht heb je dat allemaal al in orde en heb ik dat gemist maar bij tuning lijkt me dit wel relevant.

Goed punt, al heeft de diesel natuurlijk niet veel wat lijkt op een ontsteking.
Gloeibougies heb ik inderdaad nog niet vervangen, al is dat niet zo spannend als het wel aan de hand zou zijn.

Sensoren heb ik zelf in elk geval nog niet gedaan. Wel heb ik het hele ding doorgelicht met VIDA en daar zie ik geen errors...

rogerV701998

Citaat van: ZC3rr0r op 04-12-2013 17:33:10
Citaat van: rogerV701998 op 04-12-2013 17:28:03
Citaat van: ZC3rr0r op 04-12-2013 13:33:42
Citaat van: elianmars op 04-12-2013 13:18:17
Is stage 0 helemaal in orde eigenlijk? Ik denk niet dat je er op zit te wachten om nog meer problemen te krijgen.

Ligt eraan wat je stage 0 noemt.

Auto heeft gewoon grote beurten gehad, remvloeistof is vers, remschijven en blokken rondom zijn nieuw, remklauwen zijn allemaal goed schoongemaakt, handrem en kabel zijn vervangen, brandstofleidingen zijn vervangen, wiellagers rechtsvoor en achter zijn ook vervangen, remleidingen zijn allemaal nog gangbaar, schokbrekers voor en achter zijn verder ook oke.

Enige aandachtspunten die ik zo vlug weet is dat de veerpootschalen voor licht oxideren en dat ik de brandplaatjes bij de injectoren nog moet vervangen (doe ik bij de vlgende beurt over 2500 km).

Kan zijn dat ik wat vergeet, maar voor zover ik kan vaststellen heb ik alle belangrijke zaken (remmen, brandstofsysteem, sturen, ophanging) allemaal gehad en gecontroleerd...

[edit]
Vergat nog wat:

Auto is uitgelijnd, staat op verse banden met rechte en gebalanceerde velgen, stuur en fusee kogels hebben allen absoluut minimale speling.
Rubbers subframe zien er nog netjes uit, evenals de draagarmen voor en achter.
Homokineten hebben ook nog geen speling en ashoezen zijn nog netjes.

Bij stage 0 denk ik ook aan ontsteking, sensoren etc. Wellicht heb je dat allemaal al in orde en heb ik dat gemist maar bij tuning lijkt me dit wel relevant.

Goed punt, al heeft de diesel natuurlijk niet veel wat lijkt op een ontsteking.
Gloeibougies heb ik inderdaad nog niet vervangen, al is dat niet zo spannendals het wel aan de hand zou zijn.

Sensoren heb ik zelf in elk geval nog niet gedaan. Wel heb ik het hele ding doorgelicht met VIDA en daar zie ik geen errors...

Diesel... :eusa_wall:

Beter lezen. ;D

ZC3rr0r

Ziezo, alle vervangende onderdelen van de V40 zijn inmiddels binnengekomen, dus binnenkort kunnen we de hele ophanging achter gaan fixen.

Ben wel benieuwd hoe vast dan wel los de hele bende zit, want ik heb de bouten er niet bij weten te bestellen.

ZC3rr0r

In de categorie humor: De S60 staat alweer met twee platte banden. Blijkbaar is het heel lastig die dingen juist te monteren ofzo, want sinds ik ze heb laten monteren (in september) blijf ik maar bij de ATU terugkomen met spontaan leeggelopen banden. For the record: Dit wordt de 5e keer  dat ik ervoor terug moet.

)()()sT

ZC3rr0r

Citaat van: )()()sT op 08-12-2013 09:25:06
Kun je dat zien vanuit Dubai? :o

;D

You got me.
Dit was een puntje van gisteren, maar toch, ik snap niet waarom ik altijd maar gezeik blijf houden met banden en velgen.

ZC3rr0r

Was weer een boeiend weekendje zo, alles bij elkaar.

Heb op zaterdag de S60 naar Dennis gesleept samen met mijn pa, mezelf nog kostelijk (ahem) vermaakt over twee platte banden op de S. Bij aankomst bij Dennis heb ik, in de laatste autonome meters op de huidige koppeling, de auto ook nog ff achteruit tegen een paal van de overkapping gezet :'(

Gelukkig ging het heel rustig, dus de schade beperkt zich tot wat extra krassen op de bumper + wat witte lak van het schilderwerk. Ach ja, krassen had ie toch al, en dit valt wel te vullen en polijsten.

Zijn daarna aan de V40 gaan sleutelen. Leuk allemaal best goed te doen, met uitzondering van een afgebroken bout bij het losdraaien van de onderste reactiearm. Blijkbaar had iemand in het verleden het een goed idee geacht de moer aan de bout vast te lassen ???. Schiet mij maar lek waarom, maar dat maakte het ineens wel een stukje spannender.

Affijn, reactiestangen (onder + boven) rechts met weinig verdere ellende vervangen, en toen gepoogd de bussen uit de draagarm te persen om de nieuwe te monteren.
Helaas geen pers voorhanden, dus gepoogd met een m10 draadeind, een paar holle bussen , twee grote moeren en een hoop domme kracht gepoogd ze eruit te drukken en dat resulteerde in een geknapt m10 draadeind. :(

Bij gebrek aan een beter idee of een officiele Volvo pers hebben we de het er maar bij gelaten.
Alles teruggemonteerd, nog ff een plaatje geschoten van de voortgang en opgeruimd.

Zijn nu dus op zoek naar iemand die een officiele Volvo bussenpers heeft voor een S/V40 achteras. Heb je zoiets liggen dan hoor ik het heel erg graag.

(Overigens, Yits z'n loskotsers waren hier ook een goede toevoeging geweest, wat zitten sommige bouten me toch vast zeg, niet gezond meer)

Lunadust

Lekker weekend idd, ben je in elk geval dubai snel weer vergeten.

Over de achterasrubbers,
Kan je de rubbers om het staal niet wegboren en dan de bus die in de as zit wegzagen/ hakken?
Daarna met een over de lengte ingezaagd stuk draadeind in de boormachine waar je een stukschuurlinnen inklemt het oog schoonschuren.
De nieuwe bussen een dagje in de vriezer en dan erin trekken.

Dit is wel een vrachtwagen oplossing, maar zou hier ook kunnen werken  :)

Hoop dat dit een beetje leesbaar en duidelijk is..

Techneut, geen dichter.

ZC3rr0r

Citaat van: Lunadust op 16-12-2013 09:51:38
Lekker weekend idd, ben je in elk geval dubai snel weer vergeten.

Over de achterasrubbers,
Kan je de rubbers om het staal niet wegboren en dan de bus die in de as zit wegzagen/ hakken?
Daarna met een over de lengte ingezaagd stuk draadeind in de boormachine waar je een stukschuurlinnen inklemt het oog schoonschuren.
De nieuwe bussen een dagje in de vriezer en dan erin trekken.

Dit is wel een vrachtwagen oplossing, maar zou hier ook kunnen werken  :)

Hoop dat dit een beetje leesbaar en duidelijk is..

Hebben het inderdaad overwogen zoiets te doen, maar dat is het "plan B".
Liever regel ik een pers voor deze rubbers, scheelt allerdings een boel vloeken gok ik zo.

ZC3rr0r

Kreeg net een kleine tegenvaller via de SMS.
Blijkbaar heeft Dennis (VolvoService.eu) zich bezeerd vandaag en gaat de distributiewissel op de V40 niet door.

Ben erg benieuwd wat dit doet met de koppeling voor de S60 en nog benieuwder wat er gebeurd is / hoe hij eraan toe is.

Lijkt me nu niet het type om zonder dwingende reden af te zeggen...

ZC3rr0r

En omdat het toch al zo meezat met al dat gesappel met auto's heeft het wiellager RV gisterenavond ook nog maar vast laten weten dattie op weg naar de sloop is.

Vanuit het niets is dat ding me ineens vervaarlijk gaan brommen....
Naja, vervangen we die ook wel, waren toch al bezig.

Vriendinlief is ondertussen niet meer helemaal positief over Volvo als kwaliteitsmerk.
Geen idee hoe ze daar nu toch weer bij komt ;)

ZC3rr0r

Zo he! :o

Wat zijn onderdelen voor de S/V40 toch betaalbaar!
Wiellager voor een V40 kost nog niet de helft van dat voor een S60 :o

Nee, ondanks alle problemen ben ik erg blij met die wagen. :)

Spin!

Citaat van: ZC3rr0r op 17-12-2013 09:38:34

Alleen daarom al kan ik niet wachten tot de V40 van Maris het begeeft,  kan ik goedkoop sleutelen. En waarschijnlijk komt deze goedkope opmerking me erg duur te staan. :eusa_wall:

;D

www.vm-parts.nl

ZC3rr0r

Citaat van: Spin! op 17-12-2013 09:45:26
Citaat van: ZC3rr0r op 17-12-2013 09:38:34

Alleen daarom al kan ik niet wachten tot de V40 van Maris het begeeft,  kan ik goedkoop sleutelen. En waarschijnlijk komt deze goedkope opmerking me erg duur te staan. :eusa_wall:

;D

Geloof me, ik zou het echt niet erg vinden alsie minder gedoe had. ;)

ZC3rr0r

Zo, lagers zijn ook weer besteld.
Ff doorbijten, dan komt 't wel goed :)