van T-5R naar 10v en nu naar V70R

Gestart door V70geRwin, 12-11-2013 13:39:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbv

je hoeft je niet te vervelen zo.

razorx

Heb je snel gedaan met die as!  :eusa_clap:

V70geRwin

Citaat van: Sbv op 17-06-2015 20:13:18
je hoeft je niet te vervelen zo.

Nix aan met dat nieuwe spul, laat mij maar klooien  ;)

Citaat van: razorx op 17-06-2015 20:51:37
Heb je snel gedaan met die as!  :eusa_clap:

Tijdens het slopen bedacht ik me dat dit.de.derde achteras revisie Is die ik doe.
Je wordt er steeds handiger in en.het scheelt dat hij los Is van de.wagen.
Maar viel evengoed mee idd.

Died850

Ziet er netjes uit je telefoon op die manier plaatsen.

V70geRwin

#169
Citaat van: Died850 op 17-06-2015 21:35:05
Ziet er netjes uit je telefoon op die manier plaatsen.

Dank je.

Afgelopen zaterdag stuurhuis vervangen, gelijk nieuwe binnenste en buitenste kogels geplaatst en verse stuurolie erin gedaan. Ook aan de voorkant de Schroefset eronder gezet. Schroefset voor bevalt erg goed, kan niet wachten tot achter er ook onder zit.

Nieuwe Skf as eronderuit. Vkjc1373 past niet lekker op automaat en wellicht helemaal niet. Buitenste kineet al speling, abs ring half beschadigd. Die ga ik aanmelden voor retour. Heb er een goedgebruikte ondergezet en gaat weer prima. Begrijp dat er ook Skf China meuk is....

Tussendoor spleet van de airco afgesteld en er zat nog 590 gram in, goed teken. Ik had eigenlijk ook alleen de klacht dat de koppeling zo hard klakte. Maar vandaag volop getest en koelt prima!

Grom bt3 er ook in geknutseld, zie je dus niet veel meer van maar werkt prima. Eerste indruk van geluidskwaliteit was niet heel bijzonder. Geven we nog even wat meer tijd. Had een poosje een usaspec module die helaas de iPod niet laadde en been bt had maar wel goed klonk. De grom lijkt in eerste instantie iets platter te klinken, je wordt net minder gepakt door de muziek lijkt het. Om wat aan de standaard speakers te doen een focal setje gekocht voor de voorkant.

Komende zaterdag de achteras en de stabistangen voor die toch niet meer goed bleken te zijn (mr auto had me er maar 1 geleverd van de twee  :eusa_wall:) en dan woensdag uitlijnen en Apk.

V70geRwin

Achteras er dus onder geknutseld vanaf zaterdag tot en met gisteravond. Kwam ook nog een BBQ en een WK beachvolleybal finale tussendoor. Wilde ook gelijk de remleidingen mee pakken, als je toch in een "gebied" bezig bent dan maar in 1 keer goed. Alles ging lekker los tot aan de wartel aan de kant van de wagen van de lange leiding naar voren. Stoken mocht ook niet baten en dus leverde dat een mooi rond koperen moertje op.

Daar stopte het even en ik dacht, dat laat ik wel even door de experts doen, het blijven toch je remmen. Het is overal druk zo voor de zomer dus kon dinsdagmiddag. Ik had 2 opties en kreeg eerst wil niet/kan niet en toen kan niet/wil niet op bezoek. Ja natuurlijk staat de auto op bokken naast het huis en rolt hij niet zo even naar de garage, nu kan je er nog makkelijk bij ook.

Dit motiveerde om dan maar dit net als de rest het gewoon zelf te doen. Midlock setje en goede wartels gescoord net voor sluitingstijd en daar zit een heldere handleiding bij. Afzagen, bramen, ff persen en binnen 5 minuten was het gefixed. Past perfect. Daarna as er verder onder geklust en toen was het donker.

Vanochtend ontlucht en langs de uitlijner en vanmiddag een verse apk gehaald want die was net gisteren verlopen.

Voor het loggen:
-Verse originele Volvo rubbers in de as
-Febi rubbers waarmee deze aan de auto hangt.
-SKF voor de toprubbers van de schokdempers.
-Stalen remslangen achter.

Gelijk ook de schroefset achter eronder natuurlijk.
Hij mag achter nog iets omhoog, dat kan ook nog zag ik en dan ben ik er zeer blij mee, trekt weer lekker de bocht door  :eusa_clap:

Daarnaast geniet ik elke rit van de geweldige remmen.
Dat is na de comfort knippermodule van Yits echt de beste upgrade!

Sfeerbeeld:


cornelis-b

Lachen Gerwin zo op het grasveld. Toch wel eerst gecontroleerd op hondendrollen?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70geRwin

Citaat van: cornelis-b op 08-07-2015 21:42:52
Lachen Gerwin zo op het grasveld. Toch wel eerst gecontroleerd op hondendrollen?

Het was heerlijk klusweer  ;D

Op de voorkant van het bord staat "speelveld niet poepen" dus, gaat nog redelijk goed hier, ook omdat ik zelf een beetje handhaaf want ja wie mag tenslotte de schoenen van de jongens weer schoon maken?

Als ik weer zo'n minder oplettende hondenbezitter zie vraag ik ook altijd het adres. Dan kijken ze raar maar dan zeg ik dat ik dan weet waar de poepschoenen schoon gemaakt gaan worden de volgende keer.

Maar jij bent over de helft van je laatste week, top kerel!

henry classic v70

Haha, je ligt in ieder geval niet met je rug op de tegels maar een zacht tapijtje  ;D
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

NinaPaul

CiteerOp de voorkant van het bord staat "speelveld niet poepen" dus, gaat nog redelijk goed hier, ook omdat ik zelf een beetje handhaaf want ja wie mag tenslotte de schoenen van de jongens weer schoon maken?

Als ik weer zo'n minder oplettende hondenbezitter zie vraag ik ook altijd het adres. Dan kijken ze raar maar dan zeg ik dat ik dan weet waar de poepschoenen schoon gemaakt gaan worden de volgende keer.

Kan aan mij liggen, maar een auto op een speelveld lijkt mij net zo min opportuun.
Anderen moeten de regels volgen, zelf sta je er boven?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

V70geRwin

Citaat van: NinaPaul op 08-07-2015 21:56:04
CiteerOp de voorkant van het bord staat "speelveld niet poepen" dus, gaat nog redelijk goed hier, ook omdat ik zelf een beetje handhaaf want ja wie mag tenslotte de schoenen van de jongens weer schoon maken?

Als ik weer zo'n minder oplettende hondenbezitter zie vraag ik ook altijd het adres. Dan kijken ze raar maar dan zeg ik dat ik dan weet waar de poepschoenen schoon gemaakt gaan worden de volgende keer.

Kan aan mij liggen, maar een auto op een speelveld lijkt mij net zo min opportuun.
Anderen moeten de regels volgen, zelf sta je er boven?

Mijn auto poept niet en zelf ga ik naar binnen.

cornelis-b

Citaat van: V70geRwin op 08-07-2015 22:08:18
Citaat van: NinaPaul op 08-07-2015 21:56:04
CiteerOp de voorkant van het bord staat "speelveld niet poepen" dus, gaat nog redelijk goed hier, ook omdat ik zelf een beetje handhaaf want ja wie mag tenslotte de schoenen van de jongens weer schoon maken?

Als ik weer zo'n minder oplettende hondenbezitter zie vraag ik ook altijd het adres. Dan kijken ze raar maar dan zeg ik dat ik dan weet waar de poepschoenen schoon gemaakt gaan worden de volgende keer.

Kan aan mij liggen, maar een auto op een speelveld lijkt mij net zo min opportuun.
Anderen moeten de regels volgen, zelf sta je er boven?

Mijn auto poept niet en zelf ga ik naar binnen.

Plus 1
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

NinaPaul

En lekker voetballen op dat veldje gaat prima met een auto in het midden?
Sorry, maar ik zie in beide gevallen overlast. Je meet met twee maten.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

V70geRwin

Citaat van: NinaPaul op 08-07-2015 22:19:15
En lekker voetballen op dat veldje gaat prima met een auto in het midden?
Sorry, maar ik zie in beide gevallen overlast. Je meet met twee maten.


Nina, in deze buurt gunnen mensen elkaar nog gewoon iets en helpen elkaar.

Met elkaar leven betekent inderdaad dat de een soms (over)last heeft van de ander, dat pikken we hier nog van elkaar omdat we elkaar bij naam kennen, elkaar helpen met de kinderen en andere dingen. Overbuufjes helpen met een schade, apk voor de buurvrouw in orde maken, dat soort dingen. We hebben nog gewoon interesse in elkaar en niemand heeft het dan ook over overlast.

Jij bent, nota bene via dit forum, dan ook de enige die hier schijnbaar last van heeft of meent dat er regeltjes worden overtreden. Je loopt gewoon weer te zieken net als anders.

De strook gras naast het huis hoort bij het huis en niet bij het speelveld.

Als je echt wat te vertellen hebt bel je maar aan bij mijn huis om te vertellen dat je last van me hebt, voor de rest zou ik het waarderen als je niet meer in mijn blog zou willen posten.

Emiel

Het speelgoed is iets groter geworden. :eusa_clap: