Pim's 855 Custom 2.3 T5 RN

Gestart door PimR, 10-04-2014 23:27:14

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Whoow je gaat snel man, nog even en de bumper kan gemonteerd worden  :D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

PimR

De bumper is strak gemaakt met kunststof plamuur daarna in de kunststof primer voor de hechting en staat nu in de filler om de kleine oneffenheden weg te werken, alles is trouwens van Dupont. De kleur straks ook en vervolgens komt hij in de Exlusive blanke lak van sikkens te staan, dit is echt bizar spul, als er (lichte) krassen op zitten trekken ze vanzelf weer weg als je de auto in de zon zet😵

V70geRwin

Citaat van: remeeus op 15-07-2015 23:26:07
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog wat vind tegenvallen, denk dat er ergens anders in het remsysteem nog iets niet helemaal in orde is maar daar moet ik nog even onderzoek naar doen

Nieuwe blokken?
Geef ze ff de tijd .Had ik ook de eerste paar keer zoiets van Is dit het nou?

leons850

Citaat van: V70geRwin op 16-07-2015 11:25:19
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog wat vind tegenvallen, denk dat er ergens anders in het remsysteem nog iets niet helemaal in orde is maar daar moet ik nog even onderzoek naar doen

Nieuwe blokken?
Geef ze ff de tijd .Had ik ook de eerste paar keer zoiets van Is dit het nou?

En als ze daarna een beetje ingeremd zijn, trap dan maar eens een paar keer flink op de rem.
Dan kom je er wel achter. ;)
Vooral toen ik een paar keer aan het spelen was met Gijs in Duitsland, merkte Gijs toch wel dat z'n remmen erg warm werden.
Ik had deze problemen nog niet, ook niet na een flinke rem actie voor een wel erg kort afritje van een snelweg. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Died850

Ziet er goed uit die remmen! Misschien moeten ze simpelweg nog in geremd worden? En wat een leuk project om te lezen :)

Johann

Citaat van: remeeus op 15-07-2015 23:15:59

Snap nog steeds niet waarom die constructie zo gemaakt is. De verzonken kop bout had ook vanaf de andere kant gemaakt kunnen worden en had je niet in de klauw hoeven boren.  :eusa_think:

PimR

Ik denk dat je dan te weinig vlees overhou tussen de twee gaten in, is nu ongeveer 6mm als je die bout gaat verzinken vanaf de andere kant moet deze er ook echt helemaal in wegvallen en dat in nu niet het geval

PimR

Het zijn zo goed als nieuwe blokken, origineel volvo dat wel. Ik hoop inderdaad dat het nog even inremmen is, we zullen zien hoe het gaat

PimR

Het word weer eens tijd om het blog bij te werken deze keer vanuit mijn Franse koffie kamer ;D 8)

Hier geen wifi maar het upoaden doe ik vanavond wel.
We zitten 10 kilometer boven Valence en het weer is hier prachtig:

Genoeg over mij nu even volvo praat. Wat doe je op een camping als je echt niks te doen hebt, juist de wielen schoonmaken :eusa_whistle:
Het was ook wel nodig :eusa_sick:

Ik rijd nu al een poosje met de 320mm remmen rond en ik moet zeggen dat het goed bevalt. Zeker op de heenweg, we waren net een uurtje in Duitsland in de stomende regen toen alles vol op de rem stond ik reed op de linker baan en zag voor mij in de rij al een auto nog verder naar links gaan, ik had al wel een abs test gedaan op droog asfalt maar nog niet in de regen, ik hing al goed op het rempedaal maar besloot toch maar om er tussen uit te schieten naar de rechter baan nog net voor een Audi Q7 met caravan dit was de juiste beslissing want toen ik naast mijn voorganger zat klonk er een doffe klap en zag ik in mijn linker spiegel een motorkap goed een halve meter omhoog staan. Pfff dat dat was ff schrikken.
De Audi achter mij seinde met zijn groot licht en ik ging naar de vluchtstrook om hem erlangs te laten en zijn reactie te horen/ zien, de man stak zijn duim op en knikte met een ietwat geschokken blik ik stak mijn duim op en gebaarde verontschuldigend. Blijkbaar zag de man het aan komen en kon net als ik nog net op tijd reageren.

Op wat idioten Fransosen na is de reis verder prima verlopen :eusa_wall:

De auto houd zich verder prima ook 15% omhoog doe hij zonder enige moeite bij 33 graden :eusa_dance:

Verder ben ik bezig met Maarten (de zoon van Piet om de tuning op orde te brengen dit wil nog niet echt vlotten maar dat ligt aan het feit dat ik een boost lek heb aan de buis naar het gasklephuis dus daar moet ik na de vakantie mee bezig waarschijnlijk komen er siliconen slangen op maar gezien het feit dat het hele inlaat traject vrij custom is opgebouwd word dat nog even puzelen.

Groeten uit het zonnige Frankrijk 8)

cornelis-b

Veel plezier daar in het Franse land, geniet van het mooie weer en vooral van een echt stokbrood van een nog echte Franse bakker en een lekker stuk Rouy ( kaas ) er tussen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Rense850T5

Zo dan heb net ff alles gelezen maar zet er allemaal top uit hoor ;D

Keep up the good work ;)

En geniet vooral ff lekker van je vakantie!!
Volvo 850 T-5 MT '93, XYZ 330 mm BBK, XYZ schroefset, BCM Cda carbon airbox, Ipd stab. kit, Tail 50mm bov, 3" dp met 100cell racecat, 3" NM parts custom catback, 18" pegasus 225/35ZR18, Shortshifter, ipd veerpootbrug + vpb achter, XC grill, gereviseerd en versterkt blok, CXRacing drijfstangen, toga HP kruk en drijfstanglagers,  turbonetics t03/04 50 trim turbo,79mm intercooler, 630cc injectoren, Walbro 255l/hr, magnecor bougie kabels, custom carterventilatie, apexi avc-r boost controller, zeitronics wideband + egt sensor, Schutten tuning ECU!

de Boeing

Leuk verslag, mooie velgen!

Citaat van: remeeus op 27-08-2015 21:09:48

Ik rijd nu al een poosje met de 320mm remmen rond en ik moet zeggen dat het goed bevalt.

Maar er dus duidelijk toch een verbetering merkbaar?  gelukkig  maar  ;D

Ik heb zelf vaak als ik een vernieuwing/upgrade uitvoer dat het in eerst instantie wat lijkt tegen te vallen, want ik ben er dan al tig uur mee bezig geweest (uitzoeken/ervaringen lezen/bestellen/realiseren) en dan zijn de verwachtingen zo hoog gespannen dat het in eerste instantie wat lijkt tegen te vallen... Na een tijdje begin je er dan toch wel mee vertrouwd te geraken, nog wat later stap je weer eens in een standaard 850 en dan heb je na 100m zoiets van : owja, vroeger ...  8)

triton

Mooi verslag van de gehele ombouw , en ik ben jaloers op je vakmanschap (durf) en je sleutelruimte.
Professioneel raddraaier

PimR

Even een korte update:

Hij is klaar!!!

Einde update

razorx