SD11

Gestart door Johann, 19-09-2014 22:14:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Johann

Citaat van: de Boeing op 15-11-2014 12:01:04
:eusa_pray:   Gaaf!!  :eusa_clap:

(en wel een beetje bummer dat de roffel tegenvalt, toch maar een sportuitlaat eronder dan?  ;D )

Valt niet tegen hoor. Was wel de verwachting. Gewoon een andere ervaring. Je krijg er zoveel meer voor terug..  ;)

t5joost

Gaaf johann
Is de software al aangepast of moet vriendje schutten nog aan het werk?

maruska

Citaat van: maartendeb op 15-11-2014 12:01:50
Sex on wheels :eusa_drool: maar die wheels zijn ook wel sex; sex on sex? :eusa_eh:

kwijlbakje nodig maarten ? of een voorlichtingsboekje over veilig vrijen ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Citaat van: Johann op 15-11-2014 11:42:04
Turbo maakt een beetje geluid maar dit is denk wel een beetje K24 eigen.

Hoe bedoel je dat?

Johann

Citaat van: elianmars op 15-11-2014 20:33:11
Citaat van: Johann op 15-11-2014 11:42:04
Turbo maakt een beetje geluid maar dit is denk wel een beetje K24 eigen.

Hoe bedoel je dat?

Zo'n soort van zacht fluittoontje tegen het opspoelen aan. Hoor je in een 850 iets beter dan in een P2.

dielie850

Zoww dat ziet echt dik uit Johan :eusa_clap:

vincent-mk1

Mooi Johannes!

Johann

Inmiddels een kleine 50 km gereden zonder kilometerteller weliswaar..

Tijdens de ombouw de motoren van de koplampwissers er uit gehaald. Had twee witte afdekkapjes voor onder de koplampen maar de kleur kwam niet in de buurt dus tijdelijk de originele kapjes maar weer terug gezet.



KM teller doet het niet. Dit komt omdat de oude M56 versnellingsbak een sensor had en de nieuw M66 niet.
Hier is een hack voor. Zegt men. Had 'm zelf nog nooit toegepast. Je zou de twee draden van de pulsgever op twee draden van een van de ABS wielsensoren kunnen zetten.
Heb een kabel in de stekker van de ABS unit op de draad van de linker wielsensor gesoldeerd. Vervolgens twee bolkop connectors op de kabele geperst en op de stekker van de pulsgever aangesloten. Stukje rijden.. niets.. Vervolgens draadjes omdraaien. Stukje rijden.. motor slaat af op het moment dat de auto gaat rollen.. ???
Iemand hier een verklaring voor?


7/33 is de pulsgever in de M56 bak


7/31 de ABS sensor

mitchelli

Volgens mij kan je het ABS sensor signaal niet zomaar gebruiken voor de tellerklok. Check anders welk signaal de tellerklok normailter krijgt. Denk dat bak sensor blokspanning geeft en ABS sensor sinus spanning...
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Spin!

Citaat van: Johann op 15-11-2014 21:31:49
Citaat van: elianmars op 15-11-2014 20:33:11
Citaat van: Johann op 15-11-2014 11:42:04
Turbo maakt een beetje geluid maar dit is denk wel een beetje K24 eigen.

Hoe bedoel je dat?

Zo'n soort van zacht fluittoontje tegen het opspoelen aan. Hoor je in een 850 iets beter dan in een P2.

Ok, heb er even over na zitten denken maar kom er niet op....wat is een P2?

www.vm-parts.nl

Daf46

Citaat van: Spin! op 19-11-2014 10:12:23
Citaat van: Johann op 15-11-2014 21:31:49
Citaat van: elianmars op 15-11-2014 20:33:11
Citaat van: Johann op 15-11-2014 11:42:04
Turbo maakt een beetje geluid maar dit is denk wel een beetje K24 eigen.

Hoe bedoel je dat?

Zo'n soort van zacht fluittoontje tegen het opspoelen aan. Hoor je in een 850 iets beter dan in een P2.

Ok, heb er even over na zitten denken maar kom er niet op....wat is een P2?

S60 en V70n (en de S80, XC70, XC90 blijkbaar)

http://www.matthewsvolvosite.com/volvo-p2-platform

Johann

Citaat van: Spin! op 19-11-2014 10:12:23

Ok, heb er even over na zitten denken maar kom er niet op....wat is een P2?

P2 zijn de S60 Classic, S80 Classic, V70N, XC(V)70(XC)N en XC90 modellen.  ;)

Citaat van: mitchelli op 19-11-2014 10:10:15
Volgens mij kan je het ABS sensor signaal niet zomaar gebruiken voor de tellerklok. Check anders welk signaal de tellerklok normailter krijgt. Denk dat bak sensor blokspanning geeft en ABS sensor sinus spanning...

Ja hier zou je gelijk in kunnen hebben ware het niet dat deze hack al vaker succesvol is toegepast. Verschil is dat dit vaker bij ombouw van AT naar MT gedaan is.

haasje

Je hebt kans dat het wel werkt als je er een nieuwer type teller in zet , maar dan krijg je weer andere fouten.

Maarten-t5

Misschien even kijken met n oscilloscoop wat voor signaal er van die sensor af komt. Misschien verkeerde vorm of verkeerde voltages. Dan moet je t signaal omzetten. Als t echt n sinus is zal hij het wsl niet slikken, hij zal waarschijnlijk triggeren op n steile flank.

V70geRwin

Citaat van: haasje op 19-11-2014 10:41:44
Je hebt kans dat het wel werkt als je er een nieuwer type teller in zet , maar dan krijg je weer andere fouten.

Je bedoelt deze zeker:
http://volvospeed.com/vs_forum/topic/146817-m56h-abs-speed-sensor-wiring/

Het lijkt er wel op gezien de datum dat dit met de x70 serie en dus latere tellerbakken is gedaan.