Welke Bobine is er stuk?

Gestart door Frits62, 03-06-2016 15:50:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: classicT5 op 03-06-2016 19:47:44
Je kunt er ook meteen 5 nieuwe instoppen, wat je anders kwijt bent aan diagnose kosten stop je dan in onderdelen. Enige is dat je dan gokt of het euvel de bobine is.

BTW, kun je bij MJ vanaf 99 die penbobines met draaiende motor een voor een loshalen? Zijn dat geen hoogspanning dingen? zo ja, dan niet met draaiende motor doen, krijg je leuke optater van.

Stekkertje los klikken is waarschijnlijk handiger  :)

classicT5

Ah, zitten daar van die stekkers aan net als bij je injectoren?

Geen ervaring met een >99 :)

elianmars

Citaat van: classicT5 op 03-06-2016 19:54:49
Ah, zitten daar van die stekkers aan net als bij je injectoren?



Jup :)


Piet

Citaat van: classicT5 op 03-06-2016 19:47:44
Je kunt er ook meteen 5 nieuwe instoppen, wat je anders kwijt bent aan diagnose kosten stop je dan in onderdelen. Enige is dat je dan gokt of het euvel de bobine is.

Ja... en als het de bobines dan niet blijken te zijn de ETM vervangen.
Als het probleem nog niet is opgelost de injectoren vervangen en als het dat nog steeds niet is .... etc ..etc ...etc
Een hoop gegok verder misschien weliswaar nog niet opgelost maar wel weer bijna een als nieuwe auto..... ;D ;D

classicT5

Weet je wel zeker wat allemaal al goed is Piet. Preventief onderhoud is ook een vorm van onderhoud, alleen niet meest gebruikelijke, tenzij je bij defensie werkt of luchtvaart. Bij autos zie je meer correctief, pas vervangen als defect.

Ik heb al veel preventief onderhoud gedaan :)  daardoor nog geen pech gehad. Vind een Volvo ook wel iets van een tank hebben, is dan ook wel logisch :)

Maar is nogal OT en lost voor TS niets op ;)

Piet

Preventief vervangen ... zeker wel ook een strategie... bij 300.000 km heb ik mijn motor compleet (echt) gereviseerd en verder zowat alles wat maar slijten kan aan de auto vervangen en daardoor nu alweer er een ton zorgeloos mee kunnen rijden (afgezien van een incident met een losgeschoten olieslang, maar dat staat er los van).

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,41329.0.html

Maar dat moet dan wel je doel zijn en moet je ook bereid zijn er een hoop geld in te pompen.

Als het alleen maar gaat om een storing op te lossen vind persoonlijk ik het lukraak vervange zonder eigenlijk te weten wat je aan het doen ben helemaal niet de goede weg.

Maar dat is alleen maar zoals ik er tegenaan kijk :)
Uiteindelijk moet ieder voor zichzelf uitmaken hoe hij dingen aanpakt, uiteraard.

Frits62

Trial on error lijkt mij ook niet de goede weg maar veel anders lijkt er niet te zijn... Misschien daarom maar een goed Volvo specialist bezoeken. iemand nog suggesties in de buurt van Rotterdam? Kan meteen de automaat gespoeld worden :)

Reviseren bij 300.000km?..  Ik heb naast de C70 (200.000 km) ook een V70 uit 2001 met ca 320.000km en die loopt nog als nieuw! Olieverbruik alleen als ik veel korte ritjes heb en verbruik tussen de 1 op 10 en 1 op 12,5.

Piet

#22
Ja zo'n C70 heb ik ook, 300.000 km met ongereviseerde motor die als nieuw loopt :)

Maar met de 850R die ik nu 18 jaar als daily driver heb, heb ik (voor de revisie) in zo'n 10 jaar zeker 150000 km bijna alleen maar (hele) korte stukjes gereden en geloof me.. daar slijt de boel goed van.
Maar daar hoef ik hem nu niet meer aan bloot te stellen :)
Desondanks had ie me nog nooit in de steek gelaten en dat wilde ik graag zo houden.
Bovendien wilde ik een goed uitgangspunt hebben voor mijn tuningsaspiraties.

Als je iemand anders de diagnostiek wil laten doen kan ik je de door jouw genoemde jongens van de VOMD warm aanbevelen.
Die gasten hebben zich helemaal op volvo's toegelegd, zijn zelf enthousiaste liefhebbers en zeer kundig. En trekken ook nog eens niet gelijk het vel over je oren.

Frits62

Dan ga ik daar een keer naar toe.

Frits62

Gesloten, vakantie :eusa_snooty:

Ik heb nog even een kort filmpje gemaakt over de onregelmatige loop. Begin toch ook wel aan de ETM te twijfelen na daar andere filmpjes van gezien te hebben.

https://www.youtube.com/watch?v=k9EwVQkA0uE&feature=youtu.be

UserID6342

Is dat hok nu al eens een keer uitgelezen met de goede apparatuur en wat kwam daar uit ??

Frits62

Nee, dat wil ik laten doen bij VOMD maar die zijn gesloten ivm vakantie. Volgende week ga ik daar ff langs.

petrolhead

Wat maakt het nu waar je hem laat uitlezen. Rond de €20,- ben je kwijt. Of je rijdt naar Arnhem ;D

Sbv

Citaat van: Frits62 op 08-06-2016 17:07:05
Nee, dat wil ik laten doen bij VOMD maar die zijn gesloten ivm vakantie. Volgende week ga ik daar ff langs.
500m verder zit de Volvo dealer zelf

RoelNL

Precies en die zijn best behulpzaam ;-)
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023