Sludge (smurrie) aan peilstok

Gestart door Paul Arnold 0101009, 24-12-2002 05:59:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

vanderputtens

Laatste keer dat ik sludge aan m'n peilstok had kreeg ik een penecillinekuurtje van de dokter en was het binnen een week over...  :angel:

Luc

Dan heb je een hele dunne peilstok, maar een grassprietje kriebelt ook meer dan een boomstam.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

animalT5R

Citaat van: vanderputtens op 11-04-2011 14:39:15
Laatste keer dat ik sludge aan m'n peilstok had kreeg ik een penecillinekuurtje van de dokter en was het binnen een week over...  :angel:

;D
dirty mind is a joy forever!!
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

freek-t

Even weer dit topic openen.
Vandaag even de vloeistoffen van de 850R (275000km) gepeild. Olie was mooi op peil, wel mayo aan de stok. Maar voor de rest blijven alle vloeistoffen mooi op peil. Auto rookt ook niet, alleen bij koude start een beetje, maar dit trekt snel weg.

Laatste oliewissel was bij 267000km. Olie zelf is mooi helder nog. Rij over het algemeen 40km per dag. 2 ritten van ca. 20km.
Nu gaan wij in mei naar Italiƫ (ritje van ca. 1400km x 2) Is het slim om de olie en het filter nog te laten vervangen, of zeggen jullie: GAAN MET DIE (groene) BANAAN! Gok dat in Duitsland de gemiddelde snelheid wel op 160km/u zal liggen, dus de auto kan er lekker tegenaan.

Uit dit topic maak ik op dat ik me om de sludge niet teveel zorgen hoef te maken en dat de auto eigenlijk alleen maar weer wat km's moet maken.

Alvast bedankt!
Volvo 850 R Estate 1996.

The Demon

Ik zeg voor de trip nog even de olie en het filter vervangen en dan gaan.

Het is wel lekker als je op zo'n rit de boel even lekker warm kan stoken, en als je de gelegenheid hebt om daar in Italiƫ de olie nog een keer te verversen ( wel met warme motor) ben je helemaal klaar.

Ik zou wel even de ontsteking ook vernieuwen als dat al wat langer geleden is.

Groet,
The Demon.

Robert855

Wat ik vreemd vind is dat ik sludge krijg als het kouder wordt buiten en het met de hedendaagse temperaturen weer over is. dan mijn olie weer mooi helder!

The Demon

Het is al zo vaak gezegd hier maar ik herhaal het nog maar een keer.

[Herhaalmodus aan]
Sludge aan de peilstok is "normaal" bij lagere temperaturen, het komt door de positie van de peilstokbuis.
Je kan het oplossen door een stukje isolatieschuim om de buis te bevestigen.

Zolang het niet onder je vuldop zit is er niets aan de hand.
[Herhaalmodus uit]

Groet,
The Demon.

KIM

Isolatie helpt ook niet ben ik inmiddels achter.
Misschien dat een nieuwe peilstokbuis helpen gaat?

Marc O.

Citaat van: KIM op 05-05-2013 22:45:50
Misschien dat een nieuwe peilstokbuis helpen gaat?

Die van mij gaat er deze week in; eerst nog even een rubber ringetje halen bij de dealer, dat zat namelijk niet bij de set van buis+stok. Of het ook echt gaat helpen zal ik pas in de winter kunnen zeggen. De mayo is bij mijn auto verdwenen met de komst van het warmere weer.
...The Nile isn't just a river in Africa...

rogerV701998

Citaat van: The Demon op 05-05-2013 14:46:21
Het is al zo vaak gezegd hier maar ik herhaal het nog maar een keer.

[Herhaalmodus aan]
Sludge aan de peilstok is "normaal" bij lagere temperaturen, het komt door de positie van de peilstokbuis.
Je kan het oplossen door een stukje isolatieschuim om de buis te bevestigen.

Zolang het niet onder je vuldop zit is er niets aan de hand.
[Herhaalmodus uit]

Groet,
The Demon.

Zal ik ook maar weer in herhaling vallen...

Mijn auto heeft nooit last van "sludge". Dus om nu te zeggen dat het normaal is?

Vulk

Citaat van: rogerV701998 op 06-05-2013 04:06:59
Citaat van: The Demon op 05-05-2013 14:46:21
Het is al zo vaak gezegd hier maar ik herhaal het nog maar een keer.

[Herhaalmodus aan]
Sludge aan de peilstok is "normaal" bij lagere temperaturen, het komt door de positie van de peilstokbuis.
Je kan het oplossen door een stukje isolatieschuim om de buis te bevestigen.

Zolang het niet onder je vuldop zit is er niets aan de hand.
[Herhaalmodus uit]

Groet,
The Demon.

Zal ik ook maar weer in herhaling vallen...

Mijn auto heeft nooit last van "sludge". Dus om nu te zeggen dat het normaal is?

Idem hier. Zelfs als ik in de winter slechts 2x 7km per dag rijd.
Ik heb wel al de rubbers aan de peilstok vervangen.

)()()sT

Precies, het wordt als "geen probleem" ervaren, maar normaal is het niet.
Mijn wagens hebben er beide last van trouwens (op LPG) en rij toch wel >60km. per dag doorgaans.

scania164


peteRRR

#118
Vraag me af of het werkelijk zo is dat die sludge aleen aanwezig is in de buis van de peilstok en al niet aanwezig is door de rest van de olie of motor in
verfijnde ( water/slijpsel/vervuiling ) vermenging en naar buiten komt bij de peilstok.

Wil je het goed doen is het waarschijnlijk eerst flushen en dan verse olie en filter,.....heb er bij geen enkele auto last van gehad en bijna altijd een flush bij de
olie wissel.

Groet.

Edit:heb je net je olie ververst en zit er kort daarna toch weer slush in moet het toch ergens vandaan komen en dan kan het best dat de motor zelf
nog vervuiling/slijpsel/water er uit gooit via de olie/peilstok en evt ook een carter ventilatie wat niet fris meer is.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

NinaPaul

C70 2,4t '03 en de 850 GLT '92 beide geen last ervan.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz