Sludge (smurrie) aan peilstok

Gestart door Paul Arnold 0101009, 24-12-2002 05:59:23

Vorige topic - Volgende topic

Jack v

Draai het vlamdoverpotje maar eens los, kijk maar eens wat daar in zit :P
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

verburgh

Citaat van: Jack v op 28-02-2011 21:02:23
Draai het vlamdoverpotje maar eens los, kijk maar eens wat daar in zit :P
Bij een turbo? ;D

Teddy81

Rubber heb ik al vervangen. Onder op de buis en boven aan de peilstok. Werkt niet bij mij.

Vlamdover heb ik al twee keer vervangen. Toen ik de auto net had en bij motorwissel. Lekker schoon dus. ;D

KIM

Citaat van: Ludo op 28-02-2011 20:58:26
Dat werkt inderdaad wel.
Maar ik snap hele gedoe niet goed, als straks de buitentemperatuur omhoog gaat, is die sludge ook weer zo verdwenen.
Zorgen om niets dus....

Het zijn geen zorgen Ludo, het is irritatie. Oliepeilen kost me bijna 10 minuten...

Vulk

Niet kunnen peilen is wel hard irritant, onze peilstokken zijn sowieso niet goed af te lezen.
Kim, ik zou eens andere olie proberen dan, je kan maar proberen.

BBS

Citaat van: Teddy81 op 28-02-2011 20:43:55
Heeft iemand serieus verwarmingsbuis isolatie om zijn peilstokbuis gedaan??? :eusa_wall: En dat werkt??
Niet dat ik heel veel last heb van sludge aan mijn peilstok, maar ben wel benieuwd.

Ik heb het er om zitten sinds begin dit jaar. 12 mm inwendige diameter is voldoende. Als je het van plan bent neem dan wel de isolatiebuis waar een plakstrip in verwerkt is, anders sta je met tye-raps of plakband te klungelen. Ik ben van mijn sludge aan de peilstok af, alleen bovenaan de stok zit nog een ietsepietie. Maar dat is donderdag ook verholpen door middel van nieuwe rubbertjes. Eventueel wil ik daar morgen best een foto van maken....
Volvoloos....

KIM

Citaat van: Vulk op 28-02-2011 21:06:36
Niet kunnen peilen is wel hard irritant, onze peilstokken zijn sowieso niet goed af te lezen.
Kim, ik zou eens andere olie proberen dan, je kan maar proberen.
Ik heb andere staan; zit alleen te wachten tot het lampje gaat branden.

Vulk

Dat gaat pas elke 15 000km branden toch? Ik ververs elke 10 000km sinds ik op 5w40 rijd. Met 10W40 ververste ik elke 7000km.

Ludo

Moeten jullie dan (ook) zo vaak olie peilen. ???

Ik heb daar een paar maanden geleden, een andere oplossing voor bedacht.  :eusa_whistle:
;D

Vulk

Mijn oliepeil blijft tegenwoordig ook perfect op 3/4 staan, toch al ruim 2000km nu. ;D

KIM

Citaat van: Ludo op 28-02-2011 21:20:05

Ik heb daar een paar maanden geleden, een andere oplossing voor bedacht.  :eusa_whistle:
;D
1x tussen de beurten is genoeg.
Ik weet alleen niet op welk moment.

Ik raak namelijk op een gegeven moment ineens veel olie kwijt zodat ik moet bijvullen.
Het verbruik is met 1 liter op de 15.000 km nog geen aanleiding voor jouw oplossing Ludo  ;D

snix

Citaat van: KIM op 28-02-2011 21:23:12

;D
1x tussen de beurten is genoeg.
Ik weet alleen niet op welk moment.

Ik raak namelijk op een gegeven moment ineens veel olie kwijt zodat ik moet bijvullen.
Het verbruik is met 1 liter op de 15.000 km nog geen aanleiding voor jouw oplossing Ludo  ;D
Beetje vocht (condens) in de olie. Dan weer een paar lange ritten achter elkaar en vocht mengt een beetje met de olie. Vocht verdampt en neemt gezellig wat olie mee. Zo raak je steeds wat kwijt en soms ineens heel veel.

Wat betreft de smurrie. Ik dacht eerst dat buisisolatie niet zou werken. Maar daar kun je natuurlijk niets overzeggen als je het niet hebt geprobeerd. Dus zit er nu een stukje isolatie om de peilstok. De grote stukken zijn eraf het is nu nog een heel dus laagje. Olie peilen is geen probleem meer. Had dezelfde symptomen als jullie (zomer geen probleem, winter wel) ik gebruik cheap ass olie van de MPM budget line (10-40) dat er nu meer dan een halfjaar inzit.
Na het plaatsen van de isolatie olie niet ververst. Ik wilde namelijk het verschil zien.

)()()sT

;D

;D

Het is idd gewoon irritant. Bij de XC is gewoon bijna niet te peilen omdat die hele buis vol zit met mayo.
Na een beurt met oliewissel was het al een gedoe om te zien of er voldoende olie ingekieperd was :D

wepster

Citaat van: )()()sT op 02-03-2011 07:16:53

;D

;D

Het is idd gewoon irritant. Bij de XC is gewoon bijna niet te peilen omdat die hele buis vol zit met mayo.
Na een beurt met oliewissel was het al een gedoe om te zien of er voldoende olie ingekieperd was :D

daar gebruiken we hier een compressorvoor ( die nu even dood is ) om die mayo terug te blazen in het vet ;D

Sem

Gek! Ik heb er echt noooooit last van gehad. (de auto..)  Tot dit jaar... zeg t maar. Misschien komt het omdat mijn vrouw er nu kortere stukjes mee rijdt en niet af en toe even lekker doorhaalt...  Zeg t maar.