Sludge (smurrie) aan peilstok

Gestart door Paul Arnold 0101009, 24-12-2002 05:59:23

Vorige topic - Volgende topic

Robster480

Beste wat ik tegenkwam is een nieuw type peilstokbuis + peilstok. Nieuwe heeft namelijk 2 O-ringen en dicht beter af. Sindsdien geen sludge meer aan de peilstok, maar alleen olie :)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

KIM

Citaat van: Jurijn R op 22-06-2015 23:17:47
Beste dat ik tegen kwam als tip is: De pijlstokbuis afnemen, en gewoon isoleren aan de buitenkant.

Werkt dus niet...

The Demon

KIM

Bouke

Nieuwe peilstok en buis was bij mij ook DE oplossing en ik rij veel korte stukken maar heb echt geen sludge meer.

Marc O.

Ik had ook veel sludge, totdat ik het nieuwe type peilstok en buis had gemonteerd. Sindsdien nooit meer last van gehad.
...The Nile isn't just a river in Africa...

cornelis-b

Is het nieuwe type buis dikker of wat is het verschil met de oude?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Marc O.

Volgens mij is die dubbelwanding en geïsoleerd.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Bouke

Nee niet perse maar heeft wel een dubble o-ring afsluiting en dat laat geen vocht door.Dwz de peilsstok heeft die ringen,maar je moet dan ook een andere peilbuis omdat de nieuwe stok niet in de oude past ;)

Huub850

Update
Peilstokbuis losgehaald even peilstok in de carterpan geduwd: helemaal schone olie :eusa_pray: vervolgens begonnen met de peilstokbuis schoon te maken daar zat alle troep in met een fietsenpomp uit geblazen en de rest met de peilstok en remmen reiniger helemaal zoals nieuw gemaakt. O ring was nog oke maar er komt nog een nieuwe op. Alles weer terug gezet en voor het eerst kon ik de olie weer fatsoenlijk peilen.  :eusa_dance: Ik sluit mij toch aan bij sommige die zeggen dat je goede olie moet gebruiken waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar maar gewoon wat aldi olie erin gegooid en zijn die restanten achtergebleven in de buis dat in combinatie met nooit schoonmaken heeft mij die drek opgeleverd denk ik.
Fem Cylindrar

volvobug

Citaat van: Huub850 op 28-06-2015 14:02:50
...waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar maar gewoon wat aldi olie erin gegooid en zijn die restanten achtergebleven in de buis dat in combinatie met nooit schoonmaken heeft mij die drek opgeleverd denk ik.

Tja, met die goedkope rommel vraag je er ook om inderdaad, hoe goedkoper des te slechter de olie natuurlijk!  :eusa_shifty:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Blok70

....Mijn ervaring. Ik ben voor (enkel) het vernieuwen van de stok gegaan. dit is voor mijn afdoende gebleken;

Niks dubbele O- ringen / en nieuwe buis, dus voor mij:

De oplettende mensch ziet wél dat de nieuwe stok iets (1cm) langer is. Gevolg: deze stok meet iets dieper in de pan tov de oude. Dit wetende peil ik de nwe stok altijd op MAX....

Condensvorming (de aanleiding voor sludge.. :) )aan je stok heeft niets met olie kwaliteit te maken. Ik gebruik (redelijk) dure Kroonolie... ;D

V70geRwin

Citaat van: Blok70 op 25-01-2016 15:49:52
....Mijn ervaring. Ik ben voor (enkel) het vernieuwen van de stok gegaan. dit is voor mijn afdoende gebleken;

Niks dubbele O- ringen / en nieuwe buis, dus voor mij:
http://myalbum.com/photo/3rQZlKUxPhnJ/360.jpg

De oplettende mensch ziet wél dat de nieuwe stok iets (1cm) langer is. Gevolg: deze stok meet iets dieper in de pan tov de oude. Dit wetende peil ik de nwe stok altijd op MAX....

Condensvorming (de aanleiding voor sludge.. :) )aan je stok heeft niets met olie kwaliteit te maken. Ik gebruik (redelijk) dure Kroonolie... ;D

Voor deze stok is er ook een langere buis om het weer kloppend te maken.

KIM

De pest is alleen dat die enkele O-ring niet lang goed blijft.
Overigens is die O-ring ook los te koop: Daar hoef je geen nieuwe peilstok voor aan te schaffen.

Peultje

Als er condensatie optreedt aan de binnenkant van de peilstokbuis dan wil dat zeggen dat er vocht uit de lucht in die buis op de wand van die buis condenseert. Er zal door isolatie van dat stukje pijp niet meer of minder vocht in de olie komen. Ik zie dus niet waarom ik die pijp zou moeten isoleren.  Dit aannemende dat er langs de afdichting van de peilstok aan de bovenzijde bij dat rode oogje geen grote hoeveelheden buitenlucht die peilstokbuis instromen.

Kortom; wat er in zit blijft er in, ook met isolatie.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8