Motor schokt soms en houdt in bij vol gas.

Gestart door Reinier850, 30-11-2021 13:03:22

Vorige topic - Volgende topic

Ries van de Zilverschuit

Al jaren gooi ik er gewoon vijf hele liters in en niet meer dan dat. En ik haal 10w40 van Valvoline bij de Action. Niets mis mee en prima te betalen. Je zit alleen met vijf van die flacons na afloop, om de oude olie in terug te doen en weg te brengen. Een vijfliterfles vind ik handiger. Maar je kunt niet alles hebben... 
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

The Demon

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 22-04-2022 16:09:22
Je zit alleen met vijf van die flacons na afloop, om de oude olie in terug te doen en weg te brengen.
[Lolmodus aan] :o Mag het niet door de gootsteen dan?  :o[Lolmodus uit]

Reinier850

Nou, het is zover. De spullen zijn binnen, even kijken hoe ver ik kom vandaag.

In hoeverre gaat het gassysteem in de weg zitten bij deze klus, kan ik het gewoon laten zitten/opzij duwen, of moet dat ook losgekoppeld worden?

Ries van de Zilverschuit

Ik denk dat je de stekkers van de lpg-injectoren even los moet halen. De kabelboom zit rechts vast, zo te zien.  Dan kun je het spruitstuk naar links wegleggen en de injectoren laten zitten. Als is het loshalen van die dingen ook het werk niet als dat handiger is. Dan kun je het spruitstuk helemaal weghalen.

Er ligt best wel veel olie op het blok rond deze benzine-injectoren. 

Reinier850

Ja, het ziet er niet heel fraai uit.

Stefan

Citaat van: Reinier850 op 29-04-2022 13:08:18
Oei...
Dat komt wel vaker voor en is niet perse een ramp, meestal een lekke oliedop ring, carterventilatieslangetje of geknoeid met bijvullen. ff schoonmaken en kijken of het terug komt.
Ik zie dat je geen originele bougiekabels hebt (Beru ipv Bougicord), dat is ook een potentieel probleem  :eusa_think:
Er zitten 2 bouten onder het spruitstuk, vlak naast elkaar,1 voor de peilstok, en 1 iets naar rechts, waar het spruitstuk op steunt.

Succes met deze klus en neem je tijd. YT is je vriend  8)
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

Ries van de Zilverschuit

En ergens aan de d-riemkant zit er ook nog een bout wat geniepig verstopt onder het spruitstuk, meen ik me te herinneren.

We blijven standby hoor!

Reinier850

Dank heren!

Ik heb nog wat moeite met die naast de peilstok te vinden.
Ik voel direct achter de peilstok een holte, maar daar zit geen bout.
Zou iemand met paint oid een stip op deze foto kunnen zetten waar hij ongeveer zit aan de onderkant?

Reinier850

Ik kom af en toe kleine verchillen tegen met de turbo versie uit het filmpje, ik zag deze slangen bijvoorbeeld niet voorbij komen, maar ga ervan uit dat die ook los moeten?

Ries van de Zilverschuit

Er zijn inderdaad verschillen met een turbo-versie. Die slangen moeten ook los. Die ene klem kun je met een platbek op de puntjes pakken en zo openknijpen. Dan proberen hem naar beneden te schuiven.

Wat handig is een spiegeltje en een zaklamp. Dan kun je goed onder het spruitstuk gluren. Ik heb zo'n rond spiegeltje op een uitschuifstokje daarvoor.

Stefan

Citaat van: Reinier850 op 29-04-2022 14:07:59
Dank heren!

Ik heb nog wat moeite met die naast de peilstok te vinden.
Ik voel direct achter de peilstok een holte, maar daar zit geen bout.
Zou iemand met paint oid een stip op deze foto kunnen zetten waar hij ongeveer zit aan de onderkant?

Iets naar rechts en iets naar achter meen ik. De steun "staat" op de startmotor, zie ook https://www.youtube.com/watch?v=otzkZ_f3Y3s vanaf 04.00 m.   iets links van startmotor dus....

Peultje

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 29-04-2022 13:55:28
En ergens aan de d-riemkant zit er ook nog een bout wat geniepig verstopt onder het spruitstuk, meen ik me te herinneren.

We blijven standby hoor!
Bij mijn bolide was het terugdraaien van die bout te lastig voor een vorige eigenaar. Die, die bout, zat er niet meer. Ging jaren goed maar terug gezet.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

Reinier850

Citaat van: Peultje op 29-04-2022 15:34:37
Bij mijn bolide was het terugdraaien van die bout te lastig voor een vorige eigenaar. Die, die bout, zat er niet meer. Ging jaren goed maar terug gezet.

Ja, ik denk dat de vorige eigenaar/monteur het ook niet zo zag zitten en ik hem daarom niet kan vinden.

Hier zou die moeten zitten, toch?

https://streamable.com/hzttkg

Stefan

yep, dat is hem (niet aanwezig dus  ;D)