EGR-klep op Tdi

Gestart door denkweb, 27-03-2004 18:58:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

winters

Oude koeien uit de sloot maar is het mogelijk dat er iets visueel wordt gemaakt (foto?)

Ga denk ik het zelfde doen (EGR slang afbinden), ik heb niet zo veel moeite met die rook(mijn vriendin wel) maar het verbruik en e.v.t vermogen lijkt me reden genoeg.

denkweb

Moet de camera nog even legen vd week... komt eraan!

winters

nou dan ben ik je voor, hierbij een foto van volgens mij het juiste deel van de motor met het gele slangetje afgebonden (goed zo??)




denkweb

Het betreft het gele slangetje aan de rechterkant dat, in dit geval, is dubbelgevouwen en met een tie-wrap is dichtgebonden.

Andere optie is om de andere kant van het slangetje, waar deze op de EGR klep zit (dat is het zilverkleurige ding dat links van de eveneens zilverkleurige motorsteun zit, rechtsboven in beeld). Hier komt maar 1 slangetje op uit, dus dat kan niet missen, los te trekken en aan deze zijde het slangetje dichtmaakt (achterste eind van een penseel erin ofzo).

winters

kan ik dan de opening die op de klep ontstaat zo laten of moet deze ook nog dicht ? mooier lijkt me dan om op beide aansluitingen van het slangetje een dopje te doen en het slangetje in zijn geheel te verwijderen,

ik weet in iedergeval dat ik goed zit bedankt, nu nog een nieuwe luchtfilter ben ik bijna van de rook af.

denkweb

aan beide kanten een dopje erop kan idd ook ;)

En dat een luchtfilter het roken verhelpt is geen definitie, er kunnen ook andere factoren de oorzaak voor zijn.

winters

Heb me al door menig discussie hierover geworsteld en kom tot de conclusie dat de rook nooit weg zal zijn, dan moet ik op gas of benzine gaan rijden en laat ik daar nou net geen zin in hebben

Diesel pwrr !

Paul75

Nou mijn v70 tdi uit 98 heb ik ook maar ontkoppeld. Gele slangetje eraf..rippie eromheen gedaan en over de klep zelf een stukje plastic met een ripje en klaar. Wat mij nou het meest verbaasd is dat ik nagenoeg geen rook meer heb op een bijzonder klein pluimpje na als je goed kijkt...voorheen was dat een mega gordijn.. I'm the happiest man in a volvo v70 tdi-tje.. ;D ;D

Bedankt iedereen voor zijn bijdrage en vooral the diesel man "Denkweb"
Volvo er is geen betere!
Ik krijg hier trouwens ook niet een leuk plaatje tevoorschijn. ;)

markvanloo

Misschien zou Vpower diesel ook helpen voor een betere verbranding of EGR werking. En minder donkere wolken. Kheb thuis al eens de EGR truc voorgelegd, maar pappie begint er nog niet aan. De dealer gooit er voor de APK een goedje in, rijd een rondje, roettest en klaar... maarja.
Er gaat niets boven een rit in de Zoevende Zweed naar Zwolle.

thuur

Citaat van: markvanloo op 30-09-2005 23:49:58
Misschien zou Vpower diesel ook helpen voor een betere verbranding of EGR werking. En minder donkere wolken. Kheb thuis al eens de EGR truc voorgelegd, maar pappie begint er nog niet aan. De dealer gooit er voor de APK een goedje in, rijd een rondje, roettest en klaar... maarja.

Je hoeft niet perse een goedje erin te mikken. Gewoon goed warmrijden, paar keer flink doortrekken en met hete motor aanbieden voor de roetmeting ;)


Gr 8)

denkweb

Met Vpower diesel merkte ik geen verschil in roken of vermogen... wel reed ik er iets meer kilometers mee op een volle tank. Maar als je de prijs in ogenschouw neemt win je er niks mee.

850fan

Heb de TDI een keer afgetankt met V-power diesel, merkte zelf dat de wagen nog iets minder rookte en de motor iets stiller liep. Kon er dan alleen niet meer kilometers mee rijden, helaas.
Waar ik helemaal geen verschil bij heb gemerkt, is met BP ultimate. Ook een keer getankt, maar absoluut geen verschil gemerkt in verbruik, roken of stiller/rustiger lopen van de motor.
Tank tegenwoordig dus gewoon diesel van "een van de grote merken" waar ik toevallig in de buurt ben  ;)

markvanloo

Citaat van: denkweb op 01-10-2005 12:33:55
Met Vpower diesel merkte ik geen verschil in roken of vermogen... wel reed ik er iets meer kilometers mee op een volle tank. Maar als je de prijs in ogenschouw neemt win je er niks mee.

Bij onze 98-er TDI zie je minder zwarte rook. Hoeveelheid walm verandert niet. Mn pa denkt wel dattie iets zuiniger ( nu 5.9 op de boordcomp ) loopt maar die hoge meerprijs ( vpower benzine heeft lagere meerprijs ) zal je niet zo veel winnen nee. Mn pa tankt het meer voor de airmiles zijn schuldgevoel  :D
Er gaat niets boven een rit in de Zoevende Zweed naar Zwolle.

kyro

@denkweb

ben benieuwd, of je nog altijd met afgesloten EGR-klep
rijdt ??
en wat nu na "ehum" 3 jaar de lange-termijn
bevinding is

groet

denkweb

Citaat van: "kyro" op 23-03-2007 21:33:41
@denkweb

ben benieuwd, of je nog altijd met afgesloten EGR-klep
rijdt ??
en wat nu na "ehum" 3 jaar de lange-termijn
bevinding is

groet

Lagere roetwaarden bij de APK... tot mijn grote verbazing want er staat inmiddels 507.000km op de teller.
van 1.7 naar 1.3 gedaald... De grens ligt nog altijd bij 2.5 als ik het wel heb, dus eens zien of deze het klokje nog rond gaat  :eusa_dance: