De Roetmeeuw

Gestart door Taranis, 29-11-2008 20:34:08

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: Sbv op 19-04-2009 16:08:02
Laat maar weten van die Nivomats, das zo gedaan het vervangen alleen de prijs....Volgens mij was er onlangs iemand op het forum dat een een prijs van complete set voorbij kwam, misschien is dat nog een optie icm iets lagere voorveren

Komt goed, tnx alvast :D

Estate services lijkt alleen de langere variant aan te bieden. Misschien een optie om die te kopen icm verlagingsbussen.

Citaat van: Black Magic op 19-04-2009 18:47:32
Prijs van een complete set nivomats plus veren, de verlaagde variant dan is 506 euro ex btw

:o

Gelukkig heb ik de veren al liggen met dank aan )()()st ;)

elianmars

Was jij nou wéér hier en ik daar?  :eusa_snooty:

;D ;D

Lekker bezig geweest, mannen  :eusa_clap:

Sbv

Citaat van: elianmars op 19-04-2009 21:26:23
Was jij nou wéér hier en ik daar?  :eusa_snooty:

;D ;D

Lekker bezig geweest, mannen  :eusa_clap:

We doen ons best. Volgende keer warmen we de olie wel wat op richting Renesse  ;D

MICHEL306

mooie wagen, lekker dat dakkie er in.

De roest komt van de airco af , das de koppeling die dit veroorzaakt...no problem volgens de deskundige hier in het oosten (een van de wijze) .

R veerpoten voor geven een verlaging van 4 cm , zwaar he zo een diesel, dus hoop dat je velgen geen problemen gaan geven.
Achter met bussen en R veren  met nivomat 2 a 3 cm.

(zie foto de tweeling)

gr M

Taranis

De roest kwam van de krukaspoelie af, dat ding zag er niet uit :o Een wonder dat ie 't niet begeven heeft. Ik was er al voor gewaarschuwd door Volvodemio, maar ik had dat advies een beetje in de wind geslagen :eusa_whistle:

Omdat de bandenboer wat problemen had met het leveren van Continental Sportcontact3, uiteindelijk maar voor Michelin Pilot Exalto PE2 gekozen. Vanavond laten monteren, wat een verschil :o  Wat een haast weldadige rust aan boord plotseling :eusa_dance: Had de banden die op de Propussen lagen er beter meteen af kunnen mikken maar ja, dat is achteraf ;D
Binnenkort nog motor- en baksteunen vervangen, dan wordt het vast nog stiller in de auto 8)

Laatst ook voor heel weinig (met dank aan een tip van Elianmars :eusa_clap: ) D-stijl speakers gescoord op Ebay. Inmiddels gemonteerd. In de kofferbak hoor je ze inderdaad, maar verder zal het wellicht aan mijn beschadigde gehoor liggen maar vanaf de bestuurdersstoel hoor ik geen verschil.

Verlaging twijfel ik over. Gezien de auto er over een paar maanden toch uit gaat, weet ik niet of ik de moeite nog ga nemen om te verlagen. Nog een nachtje over slapen ;)

Citaat van: MICHEL306 op 06-05-2009 20:09:02
mooie wagen, lekker dat dakkie er in.

Dank je ;D Dat dakje geniet ik momenteel bijna elke dag van :eusa_dance:  (in combinatie met hooikoortstabletten :angel: )

Overigens is na 5 maanden de antennering van het contactslot wederom stuk. Hopelijk garantie, ik was het namelijk niet van plan te betalen. Als er ooit een poll op dit forum verschijnt wat het kwalitatief meest inferieure onderdeel is wat Volvo ooit in de x70's heeft durven stoppen, dan staat de antennering wat mij betreft op de eerste plaats... wat een troep zeg >:(

MICHEL306

HMM  die wijze maar eens opzoeken,  :evil: kan dat kwaad die roest ?
Nieuw rubber jahaa  dat gaat super stuurt weer als nieuw.

waarom gaat ie er weer uit? toch maar weer een R? of?

gr M

Taranis

Citaat van: MICHEL306 op 06-05-2009 20:31:14
HMM  die wijze maar eens opzoeken,  :evil: kan dat kwaad die roest ?

Roest van de krukaspoelie is geen goed teken. De roest an sich kan niet zo heel veel kwaad, maar het geeft wel te denken over de staat van de krukaspoelie zelf. Bij mij was het rubber wat er in gevulkaniseerd zit volledig gescheurd. Een wonder dat het ding nog gewoon vrolijk meedraaide, bij het demonteren vielen de stukken rubber eruit.

Citaat van: MICHEL306 op 06-05-2009 20:31:14
waarom gaat ie er weer uit? toch maar weer een R? of?

Daarom ;)

MICHEL306

:eusa_wall:  BLOND  had ik gelezen notabene :eusa_doh:

enneh  wow, ik heb t laatst met perslucht schoongeblazen omdat een wijze uit het oosten.....affijn ik ga dat ding mar eens van dichtbij bekijken en zonodig vervangen.

maar dan hoop ik dat ie een fijne liefhebbende eigenaar zal ontmoeten die er net zo goed voor zorgt als jij.
Ik heb ooit een 87 ford sierra 2.0 automaat gehad, spierwit en werkelijk nergens een spatje roest.
Dat ding heb ik jaren vertroeteld en toen ik verliefd werd op een 325ix touring dat ding verkocht, de man bezwoer mij dat ie er zeer zorgvuldig mee om zou gaan.

2 weken later zie ik dat ding staan met een enorme V in de kofferbak, was die eikel geflitst en met zijn zatte kop achteruit tegen de flitspaal aan gereden uit pissigheid.
dan ben je op zn minst niet blij om het heel voorzichtig te zeggen.

Sbv

Roanld,

Is het niet je contactslot zelf ? Wat zijn de kwalen ?

Taranis

@ Michel: tja, dat zou jammer zijn en ik zou er een hekel aan hebben, maar het is ook een beetje de zaak van de volgende eigenaar. Ik heb er dan niets meer over te zeggen want dan had ik 'm moeten houden ;)

Citaat van: Sbv op 06-05-2009 22:26:35
Is het niet je contactslot zelf ? Wat zijn de kwalen ?

Als ie start dan slaat ie na 1 seconde weer af, of de startmotor gaat rond zonder dat de motor aan slaat. Sleutel uit het contactslot, vakkundige tik op de antennering, sleutel er weer in en de motor start direct (zoals het hoort) en blijft keurig lopen.
Volgens de chef werkplaats was het onmogelijk dat de antennering het na 5 maanden alweer begeven had. Er moeten eerst foutcodes uitgelezen worden. Ze doen hun best maar, als ik maar een nieuwe antennering krijg. Ik heb het probleem met beide sleutels dus het zit niet in de sleutel zelf... (gelukkig).
Maandagmiddag even langs de dealer.

Taranis

OBD bleek ook de antennering aan te wijzen als schuldige, dus die is vervangen en de auto start weer als het spreekwoordelijke zonnetje :eusa_dance:

Men zou even kijken of het garantie was of niet. Ik ga er van uit van wel.

Sbv

Fijn dat het nu voorpolig weer opgelost is.

Cesar

En hoe rijdt hij met nieuwe motor- en baksteunen  :angel:

Taranis

Citaat van: Cesar op 24-05-2009 22:49:23
En hoe rijdt hij met nieuwe motor- en baksteunen  :angel:

Degene die ze er zaterdag in zou zetten stuurde woensdag een berichtje dat ie geen tijd had en dat op korte termijn ook niet meer heeft.

Beetje vervelend dus. Ik twijfel nog even of ik ze er samen met Sbv in ga knutselen, of dat ik het door de dealer laat doen. Binnenkort even prijs opvragen en dan is de keus denk ik snel gemaakt :)

elianmars

Welke steunen wil je gaan vervangen, Ronald?