Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Merk je daar wat van die TPS te vervangen?
Gaan die vaak kapot?

razorx

De oude was nog goed. Maar voor het bedrag kon ik hem niet laten liggen.
Bij de 10V was hij na een dikke 15 jaar op. Bij het eerste verval reageert de wagen wat korrelig op gas geven. Later wordt dat erger en is iedere smoothheid weg. Cruisen kan ook lastiger worden. Zie het als de volume regeling van je stereo die kraakt. Letterlijk het zelfde.
Normaal kosten ze iets van 75 euro staat me bij. Die 24 is dan echt een koopje.

FrankvdAa

Citaat van: razorx op 28-02-2016 19:21:30
De oude was nog goed. Maar voor het bedrag kon ik hem niet laten liggen.
Bij de 10V was hij na een dikke 15 jaar op. Bij het eerste verval reageert de wagen wat korrelig op gas geven. Later wordt dat erger en is iedere smoothheid weg. Cruisen kan ook lastiger worden. Zie het als de volume regeling van je stereo die kraakt. Letterlijk het zelfde.
Normaal kosten ze iets van 75 euro staat me bij. Die 24 is dan echt een koopje.

Hier kan ik mij helemaal in vinden, van de week de TPS ook vervangen en de gasresponse is vele malen beter en vloeiender.
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

Snellebaksteen

Ik zie dat jij exact hetzelfde automatische striptangetje heb als ik. Dat rode dingetje. Heel fijn tangetje!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

elmarconi

Citaat van: razorx op 27-02-2016 16:54:19
En een Hioki. Dit is een opkomend merk uit Japan.

Nounounou, opkomend...
De 3166 hebben we hier al sinds 2001.
Doet het nog steeds voortreffelijk.  ;D

PS: beterschap
--
Autogas Inside . . .

BBS

Mooi geordend zo met dat gereedschap Yits :eusa_clap:

We zullen zien wat een nieuwe TPS sensor en de nieuwe siliconen intercooler slangen gaan doen bij mijn wagen. :eusa_dance:
Rozen zijn altijd stekelig, en de doornen zullen ook wel verdwijnen met de juiste medicatie. Beterschap!
Wel goed om te horen dat je zelf weer uit het dal aan het klimmen bent, het mooie voorjaarsweer zit er weer aan te komen.

Houd je slaapkamer raam maar eens een klein stukje open, dan kun je al weer een paar vogels horen fluiten 's morgens vroeg.
Persoonlijk vind ik dat zó fijn, teken dat het voorjaar er weer aan zit te komen. :D :D
Op de camping zit altijd een merel 's morgens op het rek met de klimop te fluiten of net op de rand van de veranda :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:
Volvoloos....

razorx

Dank voor je bericht Bert Jan.
Ja die vogels. Omdat het hier snachts zo rustig is en zowel Wim Ordas van de Citroen garage als wij voor de beesten zorgen stikt het hier van de vogels.

Wist je dat merels in de winter ook fluiten? Fluisteren noemen ze dat. Veel zachter en een simpeler lied.
De komende lente helpt me inderdaad ook om uit het dal te komen. Komt goed ;) .

De laatste echte dip kreeg ik toen Sas een krantje uit de buurt binnen bracht, getiteld "Naarder Nieuws".
Pff is het normale nieuws niet al erg genoeg? Wat mankeert die lui en de lezers van deze gruwelijke krant?

Binnenkort samen maar eens aan de gang voor je LPi switcher en mapping.

UserID25761

Zal dat krantje niet het nieuws uit Naarden zijn  :eusa_think:

razorx

Citaat van: NickGR op 28-02-2016 21:41:43
Dat bevestigt mijn vermoeden dat die lui daar niet deugen. Willen nota bene nog naarder nieuws brengen. Wat een ellendelingen. Brr.

UserID25761

Citaat van: razorx op 28-02-2016 21:44:55
Citaat van: NickGR op 28-02-2016 21:41:43
Dat bevestigt mijn vermoeden dat die lui daar niet deugen. Willen nota bene nog naarder nieuws brengen. Wat een ellendelingen. Brr.

Whoehahaha  :P

BBS

Citaat van: razorx op 28-02-2016 21:38:55
Dank voor je bericht Bert Jan.
Ja die vogels. Omdat het hier snachts zo rustig is en zowel Wim Ordas van de Citroen garage als wij voor de beesten zorgen stikt het hier van de vogels.

Wist je dat merels in de winter ook fluiten? Fluisteren noemen ze dat. Veel zachter en een simpeler lied.
De komende lente helpt me inderdaad ook om uit het dal te komen. Komt goed ;) .

De laatste echte dip kreeg ik toen Sas een krantje uit de buurt binnen bracht, getiteld "Naarder Nieuws".
Pff is het normale nieuws niet al erg genoeg? Wat mankeert die lui en de lezers van deze gruwelijke krant?

Binnenkort samen maar eens aan de gang voor je LPi switcher en mapping.
Dat merels in de winter fluiten wist ik echt niet. Weer wat geleerd. ;)
Ik vind het gewoon heerlijk om door die beesten 's morgens gewekt te worden en kan er dan ook een tijd lang naar liggen luisteren. :D

Misschien moet je het "Naarder Nieuws" gaan lezen als "Naar Nieuws" en dat hottenmettoten blad links laten liggen ;)

Sinds dat ik getroffen ben door de dubbele beroerte kan ik heel onderscheid maken wat voor mij "interessant" is of niet. Als het niet interessant is ben ik het ook in 5 minuten vergeten en boeid mij dan ook echt niet meer. Is ook wel eens wat lastiger voor de buitenwereld.
Dergelijke bladen van Naar Nieuws leg ik dan ook zo naast mij neer.
Daar wordt het voor je zelf wel een stuk rustiger van.
Of je hier wat aan hebt betwijfel ik eigenlijk. ;D
Volvoloos....

pwassink

Maar, kwam ik nu vanmorgen Fj tegen met een voor deze dag speciaal mja laat ik het een uiterst afwijkende haardracht noemen ?

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

razorx

Citaat van: pwassink op 01-03-2016 07:54:19
Maar, kwam ik nu vanmorgen Fj tegen met een voor deze dag speciaal mja laat ik het een uiterst afwijkende haardracht noemen ?

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/01/b1/57/01b157234113d454f2a8183e8fdb8441.jpg
Oef! Hier schrik ik van.

Kwam hij erg geradicaliseerd over?

UserID25761

razorx

Iets heel anders: Al een tijdje stoorde het me Alkaline batterijen weg te gooien. Vandaar dat ik een ladertje aanschafte dat ook gewone alkaline batterijen op kan laden. Dat herladen of beter gezegd revitaliseren van conventionele batterijen werkt vooral goed voor apparaten die weinig stroom verbruiken of slechts kort hoeven te werken en daarna weer lang in de kast liggen. Bij de eerste groep denk ik aan muizen, deurbellen, afstandsbedieningen. Voor de tweede groep kan je denken aan de zaklamp in de meterkast.

Het is dit ding geworden:

Voor een tientje inclusief verzenden kan je je daar geen buil aan vallen. Het gaat hier om een intelligente lader die batterij type zelf herkent en zich daarop aanpast. Hij is ook in staat defecte batterijen te herkennen.

Een paar gebruikte batterijen keurde hij af. Ik kon ze als volgt met een constante stroombron voorladen (0,05A) waarna de lader ze alsnog accepteerde.

Dat revitaliseren kan je niet eindeloos blijven doen. Per keer wordt de batterij wat slechter. Tien keer zou het maximum zijn.

En werken doet het inderdaad. Erg leuk.
Hier heb ik die lader gekocht:
http://www.ebay.co.uk/itm/Pama-4-x-AA-or-AAA-SMART-Mains-Battery-Charger-Alkaline-NiMH-NiCD-1m-Mains-Lead-/271993931298?