Stotteren motor van de R

Gestart door Eric, 29-01-2009 10:14:45

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Is de foutcode teruggekomen?

Hoeveel km hebben de bougies nu erop zitten?

Gr ;)

Eric

Citaat van: thuur op 28-06-2009 16:12:40
Is de foutcode teruggekomen?

Hoeveel km hebben de bougies nu erop zitten?

Gr ;)

Grappig dat je het vraagt.. Net weer thuis en auto stottert steeds vaker. Is me bij inparkeren nu 1 keer afgeslagen. En... ja hoor. Lambda sonde lampje brand nu. Deze week eens even bij een dealer langs om hem uit te lezen. Of hebben we in de buurt van Amsterdam iemand hier die dat kan??

De bougies zitten er nu 60000km in . Samen met rotor en kap vervangen.  Luchtfilter is K&N wat ik 2 keer per jaar schoon maak.
Branstof is 98.  De bougiekabels zijn denk ik nog origineel.

Eigenlijk als je bedenkt dat het steeds bij lage toeren is zou het dan met stationair regelklep te maken kunnen hebben? Ik heb hem al een keer helemaal schoon gemaakt van binnen...
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

mehn

Ik zou de bougies eens wisselen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

De termijn voor de bougies is 45.000km toch?

Gr :eusa_eh:

Eric

Citaat van: thuur op 28-06-2009 21:55:20
De termijn voor de bougies is 45.000km toch?

Gr :eusa_eh:

Ja ik moet heel eerlijk zeggen dat ze er langer al weer in zitten dan ik dacht... Al dacht ik dat de termijn langer was. Is het niet zo dat de bougies bij de turbo's een langere termijn hebben? Maar goed, ik ga ze vervangen.

Nu we toch bezig zijn... originele of andere?
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

mehn

Citaat van: E.Asbroek op 28-06-2009 22:04:32
Nu we toch bezig zijn... originele of andere?

Originele.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Eric

Voel me een beetje knullig dat ik al weer zo lang met dezelfde bougies rijd!  :eusa_wall:

Deze week gaan er 5 originele nieuwe in. Zal ook voor zekerheid eens kijken hoe rest van de ontsteking er uit ziet...

reneetje

Zowiezo de onsteking vernieuwen , maar de klachten die jij omschrijft duiden eerder op de LMM.

Bougies , kabels etc. in slechte staat zorgen meestal in het hogere toeren gebied voor problemen.Maar idd eerst de onsteking vervangen dan verder zien
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Eric

Ik schaam me diep!  :eusa_wall:

Heb zojuist de verdeelkap en rotor vervangen en deze zagen er echt slecht uit..
Binnen in zwart aangekoekt en punten flink ingebrand.

Altijd de beste tips voor een ander en dan zelf zo lang rond tuffen met versleten spul.. :eusa_wall:

Was wel ff 80 euro trouwens.... Bij een andere dealer dan ik normaal kom maar goed... nu is het weer goed.

De bougies komen er morgen in. Heb ff geen sleutel bijdehand. Ben benieuwd hoe die er uit zien...  :eusa_think:

thuur

80 euro is wel een normale prijs. OEM Bosch is ook al snel 60 euro zonder korting.

Gr ;)

)()()sT

Zijn je kabels nog origineel?
Ben benieuwd of het nu beter is. Ik had vanmiddag ook weer na weken een hele korte terugval in toeren.

Ludo

Citaat van: )()()sT op 02-07-2009 22:30:08

ja hoor, nog hélemaal.

Citaat van: E.Asbroek op 28-06-2009 20:59:21
De bougiekabels zijn denk ik nog origineel.

;D

Eric

Citaat van: )()()sT op 02-07-2009 22:30:08
Ben benieuwd of het nu beter is. Ik had vanmiddag ook weer na weken een hele korte terugval in toeren.

Vandaag ff lekker met de vriendin eindje wezen rijden. Heb het stotteren niet gevoelt!
Zoals ik al zei komen morgen nieuwe bougies er in. Alles origineel.

Kabels zijn idd nog origineel. Heb de rekeningen van vorige eigenaar doorgekeken en daar staan ze niet tussen.
Denk ik ook maar eens kijken naar een setje. En op internet paar meter vacuumslang bestellen.

Mijn  pa stelde nog voor eens zo'n potje injector cleaner door benzine te gooien... Iemand ervaring mee?

)()()sT

Idd. zie nu pas dat ze origineel zijn (vanaf de telefoon zie je dat niet zo duidelijk ;)).
Injectorreiniger kan geen kwaad, erna ff lekker gassen  8)

)()()sT