Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

maruska

Citaat van: arjenT5R op 10-12-2011 17:41:14
Citaat van: R o b op 10-12-2011 17:29:57
Citaat van: JeroenV op 10-12-2011 14:08:44
Citaat van: M a r c op 10-12-2011 13:33:40
Zijn duidelijk de replica's.  Maar staat wel super!

Dat zie je snel zeg ik :eusa_doh:

0,045 sec zag ik het ook! Gelukkig geen hoepels....maar Titans....

Uiteraard over smaak gaan we niet twisten!  :eusa_boohoo:

zullen we een titan clubje oprichten  ;D mark doet vast ook mee  ;D
Altijd !
Riep iemand BBQ ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

JeroenV

Citaat van: Martijn_B op 10-12-2011 17:48:00
Achter titans passen alleen geen 6zuiger 336mm remmen...
Uiteraard vind ik titans mooier :)

Nu even hapje eten dan weer verder met de klepsteelrubbers!

En,valt het mee?

Martijn_B

Ben tot halverwege gekomen exact 10 kleppen zijn nu gedaan. Het is allemaal wel aardig te doen al gAat er een hoop tijd zitten in allemaal pruts dingen zoals maken van beugeltjes tbv custom gereedschap e.d.

Vroeg weer verder!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

maruska

damn, dus toch latertje geworden.. morgen graag foto verslag !
T-5R

)()()sT

Citaat van: Ludo op 10-12-2011 11:53:40
Geen idee wat uiteindelijk de oorzaak was.
Ik ging van 1l op 500km voor het vervangen, naar een 1 l op 40km.  :eusa_doh:

En dan nog geen blauwe walm hè ???
Succes met de klus Martijn!!

Martijn_B

Pftoe, een veels te lang weekend later!

Ik heb een hoop geleerd, en alles zit weer in elkaar! Echter... Loopt de motor nu op 4 Cylinders, heeel apart. Ik heb het gevoel dat de nokkenas sensor danwel verkeerd zit(?) danwel er olie in/bij is gekomen. Zou dat een oorzaak kunnen zijn? Brandstof spuit in, bougie vonkte wel.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

mitchelli

Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Martijn_B

Na 20 minuten schijnen met een felle LED lamp hebben we het nokje gevonden op de krukas en deze op tijd gezet met het streepje erboven. Cylinder 1 stond dan op BDP, de nokkenassen beiden met het streepje horizontaal, maar bij de inlaat het kleine halve maantje boven en bij de uitlaat het kleine halve maantje onder. (als ik het mij goed herinner.. ik zal straks even checken.) Daarna 2 keer handmatig rondgedraaid, dat kwam ook goed uit.

maruska

272pk op 4 cylinders wordt wat rampzalig denk ik.. dus hou hoop, en vol gas aan de reparatie ! (je hebt toch geen echt druk werk toch ? ;D)
T-5R

Martijn_B

Ik wil vanavond 2 dingen doen:

1) Timing nog een keer controleren.

2) Nokkenas sensor schoonmaken en opnieuw monteren.

Ik vind het puntje op de krukas echt minimaal en superklein, maar hij zit er wel. Het is een inkepinkje van misschien 1 millimeter groot.
Heeft iemand nog andere tips om te controleren of alles goed staat?

Wout309t

2011 V70 2.0T R-Design MT

Martijn_B

Oké goede tip, die zal ik ook meenemen.

Er is weinig raars gebeurt met de spullen, gewoon eraf gehaald, weggelegd op een schone plek, weer terug gemonteerd.. Alleen de nokkenassensor kreeg ik er niet netjes (=zonder weerstand) in en daarom wat WD40 gebruikt. Misschien dat die wat vervuild heeft nu/verkeerd om gemonteerd is.

Nog steeds een raar onderbuikgevoel met die timing..

thuur

Citaat van: Martijn_B op 12-12-2011 10:32:32
de nokkenassen beiden met het streepje horizontaal,

Horizontaal? :eusa_eh: De markeringen moeten uitkomen bij de inkepingen in het kapje wat bovenop de riem komt..

Bougiekabels onbeschadigd?

Nokkenassensor verwacht ik niet.

Gr 8)

V70geRwin

Bougiekabels kunnen ook door de- en monteren net het laatste zetje hebben gehad en wellicht voor die cilynder niet meer lekker geleiden.

Aan de andere kant als de bougie wel vonkt en er ook benzine bijkomt kan het alleen nog maar de kleppen zijn...

Ik gok idd op de onwillege nokkenassensor.

Martijn_B

Citaat van: thuur op 12-12-2011 12:01:14
Citaat van: Martijn_B op 12-12-2011 10:32:32
de nokkenassen beiden met het streepje horizontaal,

Horizontaal? :eusa_eh: De markeringen moeten uitkomen bij de inkepingen in het kapje wat bovenop de riem komt..

Bougiekabels onbeschadigd?

Nokkenassensor verwacht ik niet.

Gr 8)

Ik bedoel de inkepingen van de nokkenas aan de andere zijde dan de distributiezijde (daar waar je ze blokkeert). Zal de andere kant wel even controleren ook!

Bougiekabels zijn nieuw, netzoals rotor/verdeler/etc. Zal ze goed inspecteren.