Auto detailing (poetsen dus!) - Topic

Gestart door Martijn_B, 08-09-2012 22:32:59

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

Citaat van: The Volvoboy op 27-03-2013 07:45:27
Mijn ervaring op Volvo lakken is dat ik de swirls er met moeite uit krijg met inizio op geel... Doe ik iets fout ofzo, of is die lak echt zo knetterhard?
Ik red het met inizio op orranje op de Rotary en dan af bouwen

ZC3rr0r

Citaat van: Bouke op 27-03-2013 12:47:54
Citaat van: The Volvoboy op 27-03-2013 07:45:27
Mijn ervaring op Volvo lakken is dat ik de swirls er met moeite uit krijg met inizio op geel... Doe ik iets fout ofzo, of is die lak echt zo knetterhard?
Ik red het met inizio op orranje op de Rotary en dan af bouwen

Het ligt inderdaad behoorlijk zwaar aan welk apparaat je gebruikt en hoeveel power dat ding heeft.

Bouke

Met de exenter moet je al snel een stap zwaarder om het zelfde resultaat te halen ;)

ThuurC

Ik heb extra spullen gekocht en ga voor de R meeting de 18e flink aan de slag. Die mooiste R-prijs moet op z'n minst geen weggever zijn ;-)

StefanCJ

Volgende week wordt het eindelijk eens een beetje fatsoenlijk weer. Ik hoop donderdag de S70 weer even lekker te kunnen wassen en in de wax te zetten. Aan de Twingo is momenteel niet zoveel eer te behalen, eerst die stomme schade maar eens laten fixen.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Bouke

Ik denk dat je dat aan Steve of Stefan moet vragen schat ik zo ;)

StefanCJ

Ik heb de V32 en die werkt lekker. Verwijdert meer dan de Smart Power Cut die ik hiervoor had. Ik heb het niet vergeleken met Monello, dus een echt duidelijk antwoord moet ik je schuldig blijven.

Zelf heb ik wel een vraagje. Ik heb voor de velgen een EZ brush maar twijfel nog om een Woolie erbij te kopen, mits dat beter/sneller schoonmaakt.

Bouke

Ik heb een keer een mini woolie gekregen bij CC en het is een stuk steviger. Maar voor de buitenkant gebruik ik eerst een velgenborstel van Mothers en tussen de spaken die van EZ. Ik denk da de woolie wel lekker werkt voor in de hoekjes ed ;)

StefanCJ

Binnenkort weer eens wat bestellen, het is alweer een tijdje geleden  ;D

Ik kan straks eindelijk de PRO900 eens proberen en om niet weer beslagen ten ijs te komen wil ik volgende pads aanschaffen:

http://carclean.nl/product/Meguiar_s_Professional/So1o_Wool_Light_Cutting_Pad_7_inch_WWLC7_101220
http://carclean.nl/product/Meguiar_s_Professional/So1o_Wool_Heavy_Cutting_Pad_7_inch_WWHC7_101532

En dan natuurlijk ook de juiste steunplaat erbij. Of ik kan het natuurlijk ook eerst proberen met een gewoon wolletje op de PRO900 maar dan sta ik straks weer met een gewassen en gekleide auto en dan kan ik weer niet verder.

R o b

Nope, goede backing plate kopen, en anders er niet aan beginnen....en eigenlijk is de PRO900 niet helemaal geschikt voor zulke grote pads dacht ik.

Driven2Shine

Citaat van: FGG op 07-04-2013 20:16:47
Heeft er iemand ervaring met V36 en V38?

http://www.rncarcleaning.nl/categorie-2/details/510/v34-v36-v38-optical-grade-kit-3-items.html?pop=0

Ik gebruik zelf niets anders als de V serie op harde lakken.
Voor de niet keramische lakken gebruik ik de Paint Corrections omdat die het op dat soort lakken weer beter doen.

StefanCJ

Citaat van: R o b op 07-04-2013 20:59:28
Nope, goede backing plate kopen, en anders er niet aan beginnen....en eigenlijk is de PRO900 niet helemaal geschikt voor zulke grote pads dacht ik.

Steunplaat=backing plate.
Deze pads kunnen er gewoon aldus (aldus de jongens van CC). Ze gebruiken trouwen op de clinics ook gewoon deze pads op de PRO.

Bouke

Ik gebruik ze ook ,gaat prima ;) en voor de harde lakken gebruik ik de monello polijst serie, die werk weer beter dan de SSR van PB op harde lakken.

StefanCJ

Goh ... Ik heb nu een tijdje geleden de Collinite 845 liquid aangebracht en trof vanmorgen een schitterende beading aan. Goed spul!