Auto detailing (poetsen dus!) - Topic

Gestart door Martijn_B, 08-09-2012 22:32:59

Vorige topic - Volgende topic

ruubje

Work in progress, vanavond of morgen even de puntjes op de i
Vanmorgen regen....

:eusa_drool:
Volvo '94 850 T-5R: 18T, 3"Ferrita downpipe, Ferrita catback, 50mm ic, Do88 rip kit, Green injectors, Fasttech tuning, AP racing bbk, BC-racing coilovers
Volvo '97 S70R: Ferrita catback, 50mm ic, Porsche bbk, BC-racing coilovers, OZ superleggera
Volvo '07 V70N: 185pk D5 - 6 bak

cornelis-b

Regen ? Het is hier in Zaanstad droog met een heel lichte sluier bewolking en in de achtertuin 28,5b graden en enorm benauwd.
Mooie pareltjes op het dak ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

knoertS70

Hier ook. De enige druppels die vallen zijn zweetdruppels.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

ruubje

Volvo '94 850 T-5R: 18T, 3"Ferrita downpipe, Ferrita catback, 50mm ic, Do88 rip kit, Green injectors, Fasttech tuning, AP racing bbk, BC-racing coilovers
Volvo '97 S70R: Ferrita catback, 50mm ic, Porsche bbk, BC-racing coilovers, OZ superleggera
Volvo '07 V70N: 185pk D5 - 6 bak

Martijn_B

Mooi! Voelt lekker hé... als de auto weer zo lekker glad is :)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

spitsrijder

Hej allen,

Volvo 945 donkerblauw metallic lak, in slechte staat. Dak en motorkap zijn behandeld met klei, dat ging wel lekker. Dan de motorkap gepolijst met de hand........ Ergo; er gaat een DAP komen want spierballen heb ik al genoeg  :eusa_silenced: .

De Volvo in kwestie is waarschijnlijk nog nooit gepoetst, en heeft ook wat vogelpoep/lakschade opgelopen. Het hoeft geen splinternieuwe te worden, dan hoef ik niks aan te schaffen en kan het apparaat beter over gespoten worden. Het gaat erom het verouderingsproces van de lak wat te te vertragen, en dat het geheel er in ieder geval verzorgd en met een beetje klasse uitziet.

Oke, het wordt dus een DAP 900. Maar die heb je dan weer in V2, V3 en welke polijstpad moet er dan weer bij..... ja een 5.5 inch..... maar welk merk gaat een tijdje mee, en je hebt ze in alle kleuren van de regenboog........Kortom ik zit  hier op het net te spitten maar sta open voor advies van wat die hard detaillers hier, welke ervaring hebben met harde Volvo lakken (welke aan hun lot zijn over gelaten). Bij voorbaat dank! Oh, en ik vergeet erbij te zeggen dat ik erg eigenwijs ben...... :eusa_shifty:

Groet, Menno

cornelis-b

Monello groen met Veloce, oranje met Mezzo en zwarte pad met Finalle daarna Poorboys Black Hole en aftoppen met Collinite 845 dan staat er weer een super nette wagen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Bouke

Heavy green neem ik aan Henk, je kan ook voor geel of woolpad kiezen :)

The Volvoboy

Eens met Bouke, ik zou op Volvo lak toch inderdaad minimaal voor oranje of geel gaan.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

cornelis-b

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Vandaag een mosgroene C3 gedaan, de wagen staat dagelijks onder lindebomen. Ik heb helaas geen foto's gemaakt van de aanvang omdat het er erg hectisch aan toe ging vanwege het weer. De droogdoek heeft overuren gemaakt vandaag net als de was droger.

Normaal werd de wagen elke week handmatig gewassen door de eigenaar maar het laatste jaar is er door ziekte van zijn vrouw niets meer van gekomen. Zijn dochter, mijn overbuurvrouw had gevraagd of we de auto wilde opknappen en dat hebben we vandaag gedaan tussen de motregen door.

We hebben de wagen eerst met de hogedrukspuit afgespoten en toen de foamlans met dreft gebruikt om de wagen te laten weken, het resultaat was goed en daarna de wagen nog gewassen met een shampoo en toen begonnen met kleien , wat kwam er een vuil af maar hij knapte er al behoorlijk van op.

Begonnen met Veloce op groen daarna Mezzo op oranje en als laatste Finalle op een zwarte pad van AutoGlym. Als laatste de wagen in 2 lagen Collinite 845 gezet, banden in de dressing en het interieur uitgezogen en behandeld met een ozon spray.

Zeg maar Henk tegen mij

elianmars

Broabander

Mooi werk Henk!

Nu heb ik ook weer zin om te poetsen... Eigenlijk wel erg, heb al anderhalf jaar een DAP en verder dan een motorkap en een spatbord ben ik nog niet gekomen bij m'n eigen auto. Tijd voor een parkeerplaats/garage voor de deur....
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

cornelis-b

Citaat van: Broabander op 16-07-2014 22:55:31
Mooi werk Henk!

Nu heb ik ook weer zin om te poetsen... Eigenlijk wel erg, heb al anderhalf jaar een DAP en verder dan een motorkap en een spatbord ben ik nog niet gekomen bij m'n eigen auto. Tijd voor een parkeerplaats/garage voor de deur....

Aggregaat van 1.2KW en je  kan overal op locatie poetsen, dit in combinatie met een 6 X 4 partytent doet wonderen. Ik dacht eerst van je bent helemaal gestoord om dit aan te schaffen maar achteraf zeg ik: Het was voor mij een super aanschaf ;D

Zeg maar Henk tegen mij

daanium

Klein vraagje aan poetsliefhebbers ;D

Hoe krijg ik wax weer goed van m'n plastic spullen af?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]