Sludge (smurrie) aan peilstok

Gestart door Paul Arnold 0101009, 24-12-2002 05:59:23

Vorige topic - Volgende topic

ulkeman

Citaat van: cas op 03-12-2010 20:12:34
Citaat van: Ludo op 03-12-2010 20:07:46
Citaat van: KIM op 03-12-2010 19:48:31
Ben eerst 10 minuten bezig de peilstokbuis schoon te maken om eens fatsoenlijk olie te kunnen peilen  :eusa_wall:

Buis nog steeds zonder jasje?.

;D

voor de bovenkant heb je wel "covers"

http://www.automedia.com/Article/images/ccr/ccr20030301be/ccr20030301be_p07.jpg  8)

voor de rest...
http://www.promobutler.be/data/gamma001/active/gamma001147n0000141.jpg

ook direct je koelvloeistof slangetjes mee pakken heb je een lekker warme kachel :evil: :eusa_wall:

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

wimped

Zelfe makke als de rest,
bevriende ANWB er kwam met deze lie;  Emperol 5W40, via de Kroon olie site.
Even ook het filter vervangen.
En ik wil ook een nieuwe peilstok, daar deze zweet/lekt.
Wim

KIM

Die olie zit er bij mij dus in.

BBS

Ik heb de peilstokbuis ook een jasje van verwarmingsbuis isolatie aangetrokken. De peilstok goed schoongemaakt, en nadien geen last meer gehad van sludge aan de stok. Wij rijden hoofdzakelijk korte stukken, en het olie wordt wekelijks gepeild. Evenals koelvloeistof, remolie, versnellingsbak olie etc.
Volvoloos....

Ludo

Citaat van: BBS op 06-02-2011 09:20:27
Ik heb de peilstokbuis ook een jasje van verwarmingsbuis isolatie aangetrokken. De peilstok goed schoongemaakt, en nadien geen last meer gehad van sludge aan de stok.

:eusa_clap:

Citaat van: Ludo op 25-11-2010 12:03:42
Citaat van: -D©©©L- op 25-11-2010 09:58:10
Ah, de oplossing voor geen probleem.  ;D

Soms maakt men een probleem, dan moet je ook met een zogenaamde oplossing voor de dag komen.  ;)

:evil:
:eusa_whistle:

850blues

Citaat van: BBS op 06-02-2011 09:20:27
Ik heb de peilstokbuis ook een jasje van verwarmingsbuis isolatie aangetrokken.

En nu nog ff met Milieu Centraal bellen en vragen of je voor subsidie in aanmerking komt ...

2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

BBS

Volvoloos....

joep

ook ik rijd grotendeels korte stukjes (2x pd 3 km) en gemiddeld 2x in de maand een langere rit van een km of 120 enkele reis en mij is opgevallen dat er na  langere tijd korte ritjes ook sludge aan de peilstok zit maarrrrrr als ik dan na de lange rit de peilstok bekijk is alle sludge weg, niets dan "schone" olie aan de stok.

GroovingM

Mijn ervaring bij motorfietsen: zepige wittige olieprut treedt op bij koude oppervlakken, lijkt te maken te hebben met condenswatergehalte. Treedt op bij peilglaasjes, bij vuldop en andere koude plekken. Als alles lekker warm wordt condenseert water niet. Die rommel kan natuurlijk wel nauwe doorgangen belemmeren en daarmee de smering verslechteren. Oplossing bij motorfietsen is inderdaad isoleren of de boel lekker warm rijden.

GroovingM

Trouwens, 3 km kan je toch fietsen? Grapje, doe lekker wat je zelf wil!

Teddy81

Heeft iemand serieus verwarmingsbuis isolatie om zijn peilstokbuis gedaan??? :eusa_wall: En dat werkt??
Niet dat ik heel veel last heb van sludge aan mijn peilstok, maar ben wel benieuwd.

KIM

Ik moet nog steeds bij de Gamma even wat isolatiemateriaal halen, want ik ben het serieus van plan.
Ik wordt sch**tziek van elke keer die peilstokbuis reinigen.

Ludo

Dat werkt inderdaad wel.
Maar ik snap hele gedoe niet goed, als straks de buitentemperatuur omhoog gaat, is die sludge ook weer zo verdwenen.
Zorgen om niets dus....

Teddy81

Ik maak me niet echt zorgen om de sludge die op de peilstok zit, maar ook ik wordt er scheitziek van dat ik niet echt goed kan peilen.
Zelfs het kleine beetje dat er bij mij aan zit is genoeg om het peilen practisch onmogelijk te maken.

Vulk

En ik blijf herhalen dat ik GEEN sludge heb. Deze winter heb ik er wat gehad, rubber van peilstok en buis vervangen en weg op 2 dagen tijd.
Ik rijd normaalgezien 2x 20km op een dag...